And we will wear our masks again out after dark

Hej, hej, hemskt mycket hej
På seriöst så lyckades jag gå och lägga mig redan vid tolv igår, fast somnade kanske vid ett. Så mitt i natten vaknade jag och tänkte kliva upp typ, hehe. Och sen flera gånger under morgonen. Känslan av att vakna och vara pigg innan kl 15, wow! Men drog till stallet vid tio i alla fall.
 
 
Red Olle direkt. En liten stund i ridhuset. Han var duktig och hade inga hyss för sig. Kändes som hemma på hans rygg, lite lätt bekvämt sådär :) Bytte hage och drog sen ett pass dressyr med Valle. Han var också duktig. Skritt och trav gick finemang, men hittade inte riktigt rätt i galoppen, haha. Men några bra stunder ..
Skulle ju rida ut med Patsy idag hade jag tänkt, men det var -20 vid lunch och sen blev det bara kallare. Så tror varken hon eller jag hade uppskattat en skrittur (lungorna hade dött vid mer). Trist ju. Prommade lite snabbt med henne i ridhuset, men det var ju inte så kul, så vi gick hem igen ;)
 
 
Var så effektiv under dagen att jag hade gjort klart allt tidigt. Men som vanligt har jag svårt att fara hem på dirren ändå, haha. Men for nog vid fyra. Bestämde mig för att åka tillbaka på kvällskvisten i alla fall för att inte få skuldkänslor ;) Och givetvis hade inte hästarna grisat desto mer i boxarna, så dom hade lätt klarat sig. Bara för att jag nu for en extra gång. Kvällsmockade i alla fall och spred ut lite spån och pussade massa på dom. När jag väl är där så blir man ju kvar. Hade inte funkat att bara springa in och greja snabbt och sen ut, haha.
 
 
Blir tidigt till stallet imorrn också. Lär vara apkallt på morgonen och då får dom nog inte gå ut. Så måste dit och mocka så dom inte behöver stå i smuts så länge. Och så kanske det blivit lite varmare så dom får gå ut en liten stund :) Ja, dom där skuldkänslorna kommer annars om jag inte är där och grejar ;) Plus att jag har en häst extra att sköta om. Men helger i stallet är väl bland det bästa.
Mmmassa ordbajsande som vanligt, haha. Det var allt för nu, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide