Draw a line

Hej, hej, hemskt mycket hej
Har fixat åt Calle idag och sen ridit ut med honom. Drog till kremma och tillbaka, där gick det att galoppera på
sidan av vägen. Gissar att stigen inte är någon hit just nu. Som vanligt skötte sig Calle, snäll som han är. Han var i alla fall pigg också, det var skönt :) Maria kom ju i lördags och sa att hon råkat boka en resa och behöver hjälp med hästen en vecka, haha. Så jag och Lina ska hjälpas åt att vakta honom. Vi fick göra upp själva hur vi ville göra, så det blev fyra dagar var. Fick ta honom på vår lektion om vi ville, så det ska L få göra. Hon tycker nog det är roligare än vad jag gör, rider hellre ut honom. Och ja, plus att jag ju har Uffe på min dressyrlektion och hopplektion :)
 
 Som sagt, red Uffe på min lektion. Han var lite jobbig i början, tog inte halvhalterna osv. Men det tog sig tillslut. Skulle göra fram/bakdelsvändningar på små fyrkanter. Det funkade åt ena hållet, men sen när han skulle flytta för vänsterskänkeln hände inget. Han var så söt när han inte fattade ;) Så Anneli kom och hjälpte putta på honom från backen och då började han förtstå mera. Men det är något han behöver träna mer på, hehe. Sen i slutet galopperade han på riktigt fint, när han fick flärra på lite med långbakbenen. Måste trycka rumpan ner i sadeln mer hädanefter, så man får med bakbenen som är en kilometer långa. Känns lite fel ibland att som sitta på en femåring, (vill ju gärna köra med djuplättsits + sadeln inbjuder till det) men han tål det.
Får se om det blir hoppning imorrn för oss då. Blir spännande i så fall.
 
Fick förresten mitt simkort till iphone idag. Så var nöjd över att få byta telefon nu. Men tror ni det funkar? Nej, såklart inte. Då har Jossi glömt att den är låst till Tele2/Comviq. Hon har ju det, alla hennes vänner i södern har det. Men ingen här i norr har fan det, och det funkar dessutom kasst här. Blä, så då måste jag antingen byta operatör eller låsa upp mobilfan för massa pengar. Kan inte ens diskutera med pappa om han är villig att sponsra eller vad han tycker, för han är i Brasilien i tre veckor. Dålig tajming!

Kommentarer
Postat av: Amanda - lifeofshowjumping.com

Du har sa ratt, tyvarr far fingarna lida lite av de bra gummisnoddarna. Men hellre det an halften trasiga knoppar nar hasten kommer ut fran banan ;)

2012-11-13 @ 10:21:18
URL: http://lifeofshowjumping.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide