Frosty fingers

Hej, hej, hemskt mycket hej
Rätt lugn dag idag. For till stallet på em och longerade Pontus. Försökte också i samma veva lära Amanda så hon ska kunna göra det själv så småningom. Påstår absolut inte att jag kan en massa eller är något proffs, men mitt tänk när jag longerar har då funkat bra på alla hästar hittills :) Och kommer någon med synpunkter eller förslag som verkar vettiga är jag naturligtvis öppen för att prova det med, hehe. Nåja, lilla Pontus skötte sig exemplariskt, som väntat. Tidigare när han jobbade som ridskolehäst så har jag longerat honom och minns att han var väldigt lydig, men när han varit hos sin första fodervärd hade han mest bara härjat och typ attackerat den som longera. Känns som typiskt han grej, men skönt ändå att han var skötsam nu :)

     
Gammal bild på sötnäbben :)
 
Tog sen en skrittur i skogen med Ollebus. Det var kolsvart ute så såg knappt vart vi gick. Såg typ ungefär vars plogkanten på stigen var, men inte desto mer. Börjar bli lite kyligt att rida ut med vanliga ridvantar, så måste börja leta fram rejäla doningar nu. Hatar att vintern för med sig kyla, hatar allt klumpigt när man är och rider. Fast och andra sidan älskar jag att vara ute och rida i snön. Känns mycket lättare att rida på vintern konstigt nog. Eller lättare och lättare, men är svårt att förklara .. Sjukt stolt över Olle i alla fall. Tänk för inte så länge sen gick det inte ens att rida ut själv, då bara vände han, stegra, härja och höll på. Nu kan vi till och med rida ut själva, i kolmörker och på lång tygel. Gullegubben!
 
Försökte snabba mig hem för att hinna greja med lite saker, men inte blev det av heller. Bäst på att skjuta upp saker kan man lugnt säga .. Tjing.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide