I wonder how

Hej, hej, hemskt mycket hej
Släppte ut Olle vid nio. Han låg och sov när jag kom så mockade en box medans jag väntade på att han skulle vakna. När jag stod och studerade honom så hade han hakan platt mot backen, blundade och drömde. Drömmer ens hästar? Sådär som hundar brukar göra. Hans näsa och öron for i alla fall åt alla möjliga håll och sen plötsligt blev han jättearg och tuggade som att han bet någon. Och allt medan han fortfarande hade hakan platt mot backen och blundade. Haha, så förbaskat söt var han i alla fall :)
Gjorde klart all mockning och mat innan jag tog paus och for till affären och handlade med morsan.
 
 
Sen började jag med att rida Pärry. Vi for ut efter stigen och skritta och travade ensamma. Trodde det skulle vara kasst underlag med tanke på att det vart rätt varmt, men det var inte alls så farligt. Hon var duktig och skötsam för det mesta :)
Sen hade Amanda borstat klart Valle till mig så jag skulle hinna rida i stora mellan lektionerna. Så red en stund där med honom. Gick inte lika bra som sist, hittade inte riktigt tillbaka till samma känsla i galoppen. Kanske för att jag inte var ensam i ridhuset nu, då får man prestationsångest. Nånå, han är ändå alltid fin :)
 
Och sen red jag Olle och han var jättefin och lydig. Riktigt rolig att rida. Ville nästan inte sluta. Men hoj, vad sur han kommer bli sen när hans matte kommer hem och ska rida igen. Han har ju haft semester, hehe.
 
Imorrn blir det upp tidigt igen. Har utsläpp och så är det klubbtävling i dressyr. Ska inte tävla, men lovat av fota folk och knoppa några pållar om jag hinner. Får se vad mina hästisar får göra. Rider antingen ut eller så får dom vila, beror på vad som händer och sker :) Fick just höra att jag har hunden också, jäklars, får se hur det löser sig. Tror han åker hem imorgonkväll också .. Aja, tjingbaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide