If all the enemies threw a party

Hej, hej, hemskt mycket hej
Hade inte tid att blogga igår. Hade alla pärlorna, men dock bara Vallster som skulle ridas. Han fick springa ett varv runt stigen. Snacka om spänd och tittig häst. Han drog iväg från noll till tusen när det trillade lite snö från ett träd en bra bit bakom oss. Han kom ju sig bara några meter visserligen, men han var helt stissig hela stigen. Garra för att han fått prova äta lite havre nu på senaste. Försökte få han avspänd, men det var inte det lättaste. Red alla gångarter i alla fall, men underlaget var väl halvers nu. Börjar bli lite skare tror jag när det varit så varmt lately.
 
                 
 
Var assnabb i stallet, för att vara mig .. Så hann hem i tid för att käka samtidigt som mamma, Petter och Lisa. Var lite social med dom och sen varit ut och handlat med Lisa också. Sen var det filmkväll i Saras källare med några brudar. Såg två bra filmer. Lyckades än en gång övertala dom att slå på en skräckis. Vill alltid se skräckisar, men det är aldrig någon som vill se med mig och ensam törs jag inte ;)
 
Hade inget speciellt för mig idag, så när klockan ringde vid tolv tog jag bara upp mobilen i sängen och somnade om. Hade vaknat till några gånger innan när hundarna levde om och när mamma grejat. Men jag sovde så galet gott att jag verkligen pressade för att sova riktigt länge. Hade dock lovat att ta in hästarna vid tre så där tog min skönhetssömn slut ;) Sovde i mammas säng eftersom mitt rum var bokat, och glömmer alltid hur mysigt det är. Det känns som att min säng börjar sjunga på sista versen, den är inte lika mojsig längre.
 
   
Pärran och Pax i Stockholm i våras :)
 
Drog till stallet i alla fall, blev det att fara ut med Pärry. Lina och Calle följde med oss en bit efter stigen, jättemysigt som vanligt. Och Pärran var skötsam som vanligt.
Ridit minst en häst om dagen hela veckan och det är verkligen livet. Vilken lyx med tanke på att jag inte har en egen. Fast hade inte tackat nej till en egen ibland eller ännu fler att rida per dag ;) Men snart åker ju chifen bort och sen vankas det massa häst ju.
 
Nu ska jag nog kolla film (alla serier är slut just nu :(). Fast borde redigera klart lite bilder, men det är så långsamt, haha. Aja, tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide