If you feel the vibe

Hej, hej, hemskt mycket hej
Just gjort middag till mig själv. Inte desto mer avancerat, kycklingfilé i crème fraiche. Brukar var gott, men inte idag. Kanske för att det var lätt crème fraiche? Eller vet inte om det är fel på mina smaklökar, för det jag åt imorse var inte heller gott.
 
Haft hoppträning idag. Trodde inte jag skulle få hoppa Uffster mera, men det fick jag. Som tur var så hade dom inte tagit fram något skynke ;) Men gissade att han ändå skulle satsa på att lämna av mig i en vägg eller så. Gjorde i alla fall nya hål i lädret innan så jag kunde korta upp dom ett hål och det verkar ha varit en smart grej. Han var rätt fin när vi red fram, inte nå wow, men med på noterna och gick inte emot eller hängde.
Red bockarna och det gick rätt bra. Hade lite svårare att svänga runt till höger, men vi prickade ju hindret i alla fall. Sen skulle vi travhoppa in på 5½ och sen galoppera till ett räcke. Sa att jag ville ha pluttehinder, så fick nästan det. Var lite tveksam dom första gångerna, så kom i mellanläge till räcket. Men han var skötsam så tordes sen rida på framåt och då blev det super. Sen hoppade vi bara räcket när det var höjt och det gick finemang. När det blir lite mellanläge så tvekar jag och följer inte med bra över hindret. Men det tar sig. Vi tar en sak i tager och bygger på förtroendet. Det blir lite tjorvigt när man inte litar på sig själv eller hästen. Men som sagt, nu har vi varit på botten och då finns det ingen annan väg än upp :) Så är rätt nöjd, men ändå inte. Måste tordas satsa mer, all in och bestämma mig. Aja, skönt att djuret höll sig på mattan.
 
Ska kolla massa bra serier nu. Det är ju tisdag och då är det fem olika avsnitt som kommit ut, love it :) Ska försöka kliva upp tidigt imorrn och sen kanske dressera med Bollove en sväng. Även om jag är sugen på att brassa ridstig, hehe. Nåja, vi höres.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide