Locked out of heaven

Hej, hej, hemskt mycket hej
Fick oss lite sovmorgon idag och kunde fara till stallet vid halv elva. Mockade boxarna och spånade, bytte hage och greja på. Vallsor fick sen springa på lina, han var givetvis fin som vanligt. Han tyckte dock inte om när det droppade på honom från taket, haha, och inte heller när det lät i Emmas täckisar när hon sprang. Sötnöt Valle :)
Patsy fick sig äntligen en ridtur. Hon var pigg och glad. Hon tog med sig Pontus och Amanda på släptåg efter ridstigen. Lill Pärran, hon är bara för söt :)
 

                                    Två gamla longerbilder på Skrutten :)
 
Snabbade mig sen att göra klart Olle för att hinna ut innan det blev mörkt. Det hann dock börja skymma, men det funkade i alla fall. Han var så nöjd när han fick spurta fram genom snön äntligen. Värsta glädjen när han fick galoppera, haha :) Han såg förstås lite spöken i skogen här och där, men annars var det mest rakt fram som gällde. På galoppsträckan fick han såklart galoppera och han drog på. Hade inte mycket att säga till om när han matade på. Fick ta i för att bryta av. Som tur är så är jag rätt smart och tänkte till. Brukar vara rätt blött på flera ställen efter sträckan, så gissade att det nu skulle vara rejält med is under snön. Skrittade därför försiktigt vid dessa ställen med råge. Men ändå så halkade Olle som Bambi och låg nog nästan ner en gång innan han tog sig upp. Snacka om att jag måste ha följt med i rörelsen som ett smäck, för jag var som som klistrad hela tiden. Lilla gubben tyckte inte om att halka så han passade på att galoppa iväg när jag tappade ena handen om tygeln. Sen när kusten var klar så fick han galoppera igen. Än en gång kunde jag inte minska eller så utan bara bryta av efter att ha fått ta i. Vette tusan om det gick snabbt eller inte, men han for som en dåre i alla fall. Det var nog skräckblandad förtjusning för hans del. Och ja, han är verkligen en dåre den där Super Olle, hoj vad jag gillar han ;)
 
Fixade med täcken till Pärry, så imorrn får alla tre hästarna gå ut från morgonen. Eller far kring 8-9 nångång och släpper ut O, och kollar så han inte härjar i hagen han får låna :) That's that, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide