Lucky strike

Hej, hej, hemskt mycket hej
For tillbaka till stallet. Hade ju i princip gjort klart allt. Så borstade Calle och for och red. Blev en långtur med Soffi, Jossan och Amanda. Typ bostadsområdena till Sandviken och typ Karlgrens och tillbaka samma väg. Blev mest skritt, men en del trav och galopp också. Man får bara vara lite försiktig så man inte rider över någon tant eller så ;) Calle var piggelin som bara den, jätteglad och snäll också. Alla hästar var skötsamma faktiskt.
Bara det att när vi var vid järnvägsspåret vid Karlgrens hade det just passerat ett tåg och ingen av hästarna tordes gå över då. Ingen av dom hade ju reagerat vid dom första spåren, men nu vägrade dom. Det kanske lukta eller såg konstigt ut, haha. Så det var därför vi vände tillbaka samma väg. Bara det att man oavsett skulle vara tvugna att gå över spåret någonstans. Men Soffi och Amanda hoppade av och gick först över och då knatade alla djuren på. Sen kom det såklart två skotrar när vi gick efter vägen. Och som oftast har dom ingen respekt för hästar eller ryttare. Men duktiga Callemannen växte lite mer i mina ögon för han rörde inte en fena och var helt obrydd av dom :)
Det var härligt att vara ute på lite längre tur och inte bara nöta stigen eller kremma. Man får passa på när man har en häst som kan gå överallt. Mina tossar hade nog freakat ur direkt ;) Det var också skönt väder, i alla fall inte så kallt, typ plusgrader. Det var bara mina knän som var lite frusna när vi väl kom hem, hehe.
 
         
 
Tänkte kolla en film nu kanske. Har typ sett alla avsnitt av mina serier. Kommer nya först inatt. Är hungrig som en häst, men mamma hade inte gjort någon mat. Eller hamburgare till henne och det gillar inte jag .. Och om jag ska göra egen måste det finnas vissa ingredienser och huvudingediensen är slut. Lika med att jag sitter här med kurrande mage, surar och kan inte bestämma mig om jag ska laga något halvers ändå. Haha, fyfan vilka issues ;) Måste göra något i alla fall, pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide