There's a lot of opportunities

Hej, hej, hemskt mycket hej
Gick faktiskt i säng tidigare än vanligt igår. Men fastnade i Angry Birds Star Wars ett bra tag. Dålig självdisciplin, för så kul är det inte, men man vill ju klara banorna ;) Men somnade kanske vid tre tiden och inte fem som annars. Det gjorde så att jag vaknade och var relativt pigg hyfsat tidigt. Bara det att jag inte klev upp för att jag inte hade något speciellt planerat så jag somnade om till typ halv ett ;)
 
              
 
Vet att jag sa att jag inte hade något speciellt i stallet och inge ridning heller. Men ibland blir det ändring i planeringen ;) Skulle ta ut Valle. Hade mjukisar på och frågade då vad han skulle göra ifall jag var tvungen att byta om igen. Och plötsligt sa chifen att jag kunde fara barris om jag ville. Trodde hon slagit skallen, men tänkte att ett sånt erbjudande kommer nog aldrig komma igen så jag passade på, hehe. Borstade min pärla och täckade sen på han. Han brukar ju oftast gå iväg direkt man satt foten och tyngden i stigbygeln när man är ute, så tänkte att han kanske flaxar iväg med värsta farten nu. Så jag hoppade upp och hängde över ryggen först, men han stod blixtstilla. Så då kunde jag klättra upp och sätta mig på plats och först då gick han. Precis så gjorde han första gången vi red barris, men det var typ hundra år sen så det hade jag nästan glömt ;) Hade med oss Fanny och Amanda på våran tur efter stigen. Alla skötte sig. Valle skrittade på som den kung han är. Till och med på hemvägen gick det lugnt till. Han brukar ju bli lite vild när man vänder, men nu ökade han bara farten litegrann.  Bästa, bästa hästen. Verkligen den finaste jag vet. Och ja, som ni kanske fatta så rider vi inte barbacka på finhästarna. Händer liksom nästan never ;) Så detta kommer jag leva länge på ..
 
 
Bildbevis givetvis ;) Vackraste killen!
 
Sen blev det också så att jag skrittade Nusse en stund i ridhuset. Han är som sagt under igångsättning ännu. Egentligen skulle väl Anneli rida han tror jag, men hon vart upptagen med annat så hon hann inte. Så fick en borstad och skyddad häst, hihi. Nussis skötte sig i alla fall, men kändes rätt pigg. Han är nog sugen på arbete tror jag :)
 
Som vanligt också grejat åt pärlorna, mockat, spånat osv. Och så hade jag fått rida lektion om jag ville. Men Linur var inte ute i speciellt god tid, så jag hade inte hunnit. Tråk, men då fick i alla fall nån klubbis vila lite mera. Dom arbetar ju för fullt när några inte arbetar alls.
Aja, imorrn blir det nog lugnt, men på lördag är det full rulle igen. Det gillar vi. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide