You make your own happiness

Hej, hej, hemskt mycket hej
Började dagen med att rasta hunden innan jag for till stallet kring 9-tiden. Planerade om hela dagen så jag skulle få mer tid på morgonen. Eftersom det kommit så mycket snö kunde Patsy gå ut i sin egen hage idag, så släppte ut henne när jag kom. Borstade sen Olle och så begav vi oss till ridhuset för ett dressyrpass. Han var jättefin! Det gick asbra och kan nog bero mycket på att jag fokusera rätt mycket på mig själv och vad jag gjorde. Det gav verkligen resultat och allt bara var på plats och det kändes grymt :)
 
                                       Bara massa riktigt gamla bilder idag :)
 
Hann vara och hämta hunden och mocka två boxar innan hagbyte. Borstade sen Uffe och dressade med honom. Har ju bara ridit ut han innan så skulle mest bara känna på honom osv. Det gick helt okej bra. Hästen skötte sig och var duktig. Ska bli spännande att rida han igen och följa hans utveckling :) Han är ju trots allt bara fem år.
 
                           
Uffe hos förra ägaren/uppfödaren.
 
Mockade sista boxen innan jag bortsade Valle och red dressyr med honom också. Jävlar vad bra det gick. Tänkte fortfarande mycket på mig själv, vinnande koncept ;) Tror aldrig vi har galopperat så bra som idag. Shit alltså vad vi fick till det, så jäkla härligt. Extra skönt när det alltid annars är galoppen jag är sämst i. Fina, fina häst :)
Så jäkla nöjd över att jag red så jävla bra på alla hästarna och att dom var så fina allihopen, speciellt Valle och Olle. Hade kunnat vara bättre på Uffe, men godkänt ändå. Kunde typ inte sluta le och vara glad ens efter att jag suttit av, flög som omkring på rosa moln, hehe. Det behövdes verkligen en bra riddag, har ju kännt mig så värdelös på senaste ..
 
Perfekt att det var teori på flera lektioner idag. Så jag behövde inte stressa för fem öre för att hinna vara i ridhuset. Fick dock vänta en timme tills jag kunde motionera Pirro. Så under tiden smorde jag en massa grejer.
Patsy vilar fortfarande från gjord, så hon fick springa på lina. Vilken knas. I skritt och trav i början gick det bra, men sen när hon skulle galoppera skotta hon bara på, jämfota och vildade sig. Hon pep till och med. Sen när vi hade återfått ordningen och skulle skritta av på lina litegrann så vägrade hon gå. Tyckte det var helt onödigt att skritta runt själv. Funkade inte att kasta sand, slå henne på rumpan med linan, knuffa på henne, smacka, slå på mig med linan för att få ljud. Vilket hollo. Hon gick bara om jag gick med henne, haha. Fick kämpa ett tag, men vann såklart och då var i alla fall jag nöjd ;)
 
 
Kvällsmockade för tredje gången innan jag drog mig hemåt.
Imorgon blir det lite lugnare på ridfronten, bara två stycken ut. Ska fasen galoppera i nysnön, jäklars vad härligt :) Måste sova nu, pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide