Keeps getting better

Hej, hej, hemskt mycket hej
I tidags fick Jamas vara med på hopplektion igen. Det var banhoppning.
Tyckte att första gången vi hoppade igenom banan var katastrof, jag hade ingen aning om vad vi gjorde typ. Men sen skärpte jag mig till andra gången och red mera och då gick det helt okej. Men har verkligen inte haft jättebra känsla eller självförtroende på hela terminen. Kännt mig väldigt dålig hela tiden. Men Lo sa att jag inte skulle vara så hård mot mig själv, att jag inte ridit lika mycket nu och dessutom haft sommaruppehåll länge. Fast hon tyckte inte det sett katastrofalt ut eller liknande. Men ändå, min känsla har varit kass sen terminsstarten tills nu. Skönt i alla fall att hästen är fräsch igen och han var pigg och glad att få vara med.
 
I torsdags fick jag rida istället för Lina på hennes lektion. Fick Sessan. Det gick väl hyffsat. Hon är inte den roligaste dressyrhästen kanske, men för att vara hon och jag var det ändå okej. Men hon är inte riktigt som förr, då var det lite mer fart och go i henne. Inte mycket, men mer än nu i alla fall. Red skänkelvikningar efter långsidan osv. Inte Sessans starkaste sida, men vi kämpade på. Fick beröm av Carola över min sits och position i skänkelvikningarna. Även om Sess inte vet hur hon ska göra eller går ifrån så är jag alltid på rätt plats och sitter som jag ska genom allt och som bara hämtar tillbaka henne till uppgiften istället för att följa med henne iväg. Svårt att förklara, låter bara knasigt. Men det var i alla fall kul att höra. Något som jag gör bra åtminstone :) Har ju kännts som att jag inte har en aning om vad jag gör på senaste, men en liten aning verkar jag ju ha ibland. Minns en gång när jag fick rida Nipsen på lektion. Ingen fick henne att gå åt sidan (skänkelvikningar), inte ens en av ridlärarna, så därför gav dom mig henne. Och nog jäklar sprang hästen åt sidan allt, och det var en jäklar fart på henne. Lite lustigt, men verkar ha en extra känsla för skänkelvikningar ibland, haha.
Fan vad skrytigt det lät. Men vafan, skriver man om något dåligt så är man depp och bara skriver dåliga saker, blablabla. Och skriver man bra saker, som man är stolt över osv så skryter man. Så nu skiter jag i det ;)
 
               
 
Fredags bytte jag däck med pappa. Han lärde mig hur jag skulle göra, så nu kan jag, hehe. Tvättade också mina sommardäck så dom är fräscha tills dom ska på nästa gång. Fick hans såndär mutterborr, så det kommer gå av bara farten med däckbyten hädanefter, hehe. Bästa pappa, han är för snäll ibland. Det är så himla skönt att ha han så nära. Sen var det Xfactormys hos Soffi.
Resten av helgen har det varit chill osv. Stall, ragg, trickträning :) Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide