Mind the gap

Hej, hej, hemskt mycket hej
Var ut med Valle i skogen innan hoppningen. Red galoppsträckan fram och tillbaka. Duktig V. På hemvägen såg jag något i skogen som såg ut som en älg (ser alltid saker (i syne) i skogen som blir till älgar, björnar och gubbar).
 
            
                                          Gammal bild på Black Beauty.
 
Så sa till Valle att vi hade ett problem. Sen bröt jag av till skritt och när vi var jämsides med det jag trodde var en älg så visade det sig att jag sett rätt. Typ 15 meter bort från stigen stod en stor jävla jävel. Valle stannade, hjärtat höll på hoppa ur, den glodde på oss och såg arg ut. Medan jag koncentrera mig på hästen så brakade det i skogen och hann tänka att den kom mot oss. Men den sprang in i skogen som tur var. Tur att det var Valle jag satt på. Har ju mött älg med honom tidigare så visste ju ungefär hur han skulle reagera. Han lugnade ner sig efter ett tag och kunde fortsätta lugnt. Medans vi red hem funderade jag om älgkossor brukar ha stora horn. Sen
sa Sussi att det var en älgtjur som flyttat hit. Så det var alltså den vi såg. Tycker man mammaälgen är stor så kändes pappaälgen grymt mycket större ;)
 
Hoppade bana på träningen. Med en tvåkombination och en trekombination. Gick inte dåligt, men kan inte tycka att det gick så himlans bra heller. Fanns en del att jobba på för mig. Var på sned kändes det som ;) Men i vanlig ordning skötte sig Tiamo. Han är så duktig. Fast i början kändes han lite oriden, gick emot skänkeln och var inte så värst lyhörd. Men ändå. Han är bäst när det räknas :) Tjing.

Kommentarer
Postat av: Marro

Men fy fan vad läskigt, jag skulle ha dött. Typ! :O

Svar: Haha, vi gjorde nästan det ;)
Jessica

2012-10-04 @ 17:13:16
URL: http://mariabjorkvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide