On the surface she looks calm and ready

Hej, hej, hemskt mycket hej
I måndags blev det Tiamo på dressyrlektionen. Jobbade rätt mycket med tempoväxlingar i galopp osv. Timpans starka sida har ju aldrig varit galopp. Men ju bättre man känner honom desto lättare är det. Så han jobbade på riktigt bra. Bättre i mitt lätta varv höger, men helt okej i vänster också. Riktigt kul, och riktigt fin var han :)
 
I tisdags hoppade vi lite bana. T kändes inte riktigt som vanligt. Varje gång jag skulle korta tyglarna drog han tillbaka och längde halsen. Det var som att
en host hade fastna eller nå. Men värmde upp och tänkte att han kanske skulle hosta igång sig som han börjat göra ibland, men det kom inget. Sen hoppar han ju allt ändå, men eftersom jag kände att det inte var helt som det brukade vart nog jag lite avvaktande och halvers. Så vi hoppade inte så högt och inte desto mer, utan körde igenom banan och tog om det jag gjorde dåligt. Han är så duktig ändå lilla gubben. Sen sa min tränare att han har stort förtroende för mig. Det är ju kul, men det känns lite som att det hade han haft för alla. Han är så snäll och älskar verkligen att hoppa att han nog hade gjort det oavsett. Men vad vet jag. Alltid kul att höra ändå och såklart önskar man ju att det är sant. Jag har då väldigt stort förtroende för honom :) I slutet så galopperade jag av honom och lät han länga hals och huvud jättemycket och då frustade han rejäla frustningar, så förhoppningsvis släppte någonting då i alla fall.
 
Idag blev jag väckt astidigt för att vara mig. Var tvungen att skjutsa mamma. Sen skulle jag måsta hämta henne också, och vi visste inte hur länge det skulle ta. Så istället för att fara hem och lägga mig igen så drog jag till stallet och mockade och fyllde påsar till alla tre finingar. Skönt att göra bort det och vara klar till klockan 11. Hann också fara hem och käka frulle innan jag var taxi igen. Eftersom jag inte hade desto mer inplanerat så gick jag och vilade lite mera. Slutade med att jag klev upp vid 17.30 kanske. Men jäklar vad skönt det var. Frågade sen chifen om jag skulle komma tillbaka och göra nå mer i stallet. Fick då till svar att komma och göra iordning två hästar till 20.00 och sen rida en. Så även om det tog emot lite så gittade jag dit och kirra. Glad att jag övertalade mig själv att rida ändå, för det var kul och inte alls jobbigt (psyiskt). Älskar ju att rida, det är bara så. Sen sa inte Lo desto mer, så det var skönt att få rida lite "kravlöst" och bara glida typ. Det behövdes. Vill ju verkligen inte rida och göra fel på dom finaste hästarna, därför jag älskar att rida ut dom. Det kan jag och det är ensamt ;) Men som chifen sa, hon hade ju inte bett mig rida om hon inte vetat att jag klarar av det. Så ja, låter vettigt, men ibland har man för stor prestationsångest ..

 
                                    Två gamla bilder på sötnäbben :)

Hade tänkt prova baka lite nya grejer idag, men det hann jag ju inte. Så kanske gör det imorgon. Har ju hittat massa recept som jag är sugen att prova på. Önskar det vore nå kalas eller så här nära, så man hade kunnat baka och bjuda. För gör man cupcakes går det ju inte att käka alla själv heller ;) Nåja, vi får se. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide