Breathing the same air

Hej, hej, hemskt mycket hej
Igår har jag klippit alla tre hästarna. Eller rakat dom heter det kanske. Först Valle, som är rätt snäll mestadels. Men blir snabbt rastlös och otålig. Och då är han en jobbig jävel ;) Sen Olle, som är duktig och tålmodig. Så länge maskinen är på är han bara spänd, men slår man av den flippar han lite. Störd ;) Sist Patsy, som är en liten pärla. Hon står där man ställt henne och är nöjd. Henne kan man klippa hur länge som helst och vart som helst. Gullegumman :) Hon klippte jag ju i somras, så det gick rätt snabbt när konturerna var färdiga redan.
Tänkte ta före och efter bilder på alla, men glömde givetvis, hehe. Kom ihåg på Pirro. Där ser man hur hennes mysiga sommarfärg försvinner och dom ljusa trivselfläckarna.
 
 
Idag har jag börjat i småstallen och fixat åt Mattur. Skönt med småstall. Och vad skönt att fylla hö där. Torrhö är en dröm. Man vet ju nästan hur mycket man ska ha utan att ha vägt det. Snabbt och enkelt.
Sen varit och mockat till mina tre. Haha, dagens grej hände också. Jag, Jenny och Emma gick ut samtidigt med kärror från stallet. Jag fokuserade mest på backen som var så lerig. Hade överfull kärra så ville inte köra fast eller spilla. Sen när vi är på plattan och tömmer tittar Anneli ut från deras stalldörr med ett barn och en pappa och säger typ "här kan ni se hästarna i hagarna" .. tystnad .. "meeen, vad gör min häst där?". Trodde hon drev, men när alla kollar så står Nobbe lös vid hagarna och betar lugnt lite gräs. Jag höll på garva ihjäl mig. Där har vi alla tre gått förbi kanske 5 meter ifrån och ingen av oss märkte något. Ni skulle sett Nobbes uppsyn, han var så nöjd med sin gräsplätt och lät sig snällt fångas ändå. Hehe, dom hade råkat glömma stänga grinden när dom tog in klubbisarna. Så typ två timmar senare vandrar han ut. Fast vad vet man, han kanske varit på äventyr längre fast ingen märkt något. Inte så mycket folk i farten när dom flesta är på tävling, haha, så han kan gott ha haft lattjolajbans länge. Haha, jaja, som vi fick skratta i alla fall :)

Tillbak till småstallen och borsta pållen. Blev rätt lång ompyssling. Både Emma och Carro var där samtidigt så hade gott sällskap. Sen red vi till klubben och splitta oss i olika ridhus. Tordes inte rida i samma med tanke på att alla tre av dom gamla ägarna skulle vara där. Haha, dom skratta bara åt mig när jag inte tordes rida med dom ;)
 
              
Fina Saxi frá Flögu på en Luciashow.
 
Som sagt första gången jag red Mattur. Han var en fin häst. Fast vad vet jag om islandshästar? ;) Sist jag red en isis var nog när jag skötte Saxi. Och hans stall brann ner 2008, och då hade jag redan hunnit sluta med honom. Så ja, det var ett tag sen. Visste inte om jag skulle klara av annan gångart än skritt och galopp, men vi fixade fyra. När jag travat var jag bara tvungen att prova tölta. Hade ingen aning om det blev rätt, men det var inte skritt, trav eller galopp. Så något så när tölt måste det ha varit. Så bekvämt alltså, hade glömt bort. Ville bara fara runt i tölt, men hejdade mig. Kul om Soffi kommer tillbaka och hästen har en helt ny wicked gångart istället för tölt ;) Nämen Åsa bekräfta att det var tölt, hihi. En vacker dag ska jag ha en islandshäst som bara töltar + en vanlig storhäst också givetvis. Men det var i alla fall kul med Mats, men svårt. Eller ja, annorlunda. But I did it :)
 
                    
 
Sen bara gjort klart allt och så fick jag första klassig moppeskjuts hem ;) Tänkte försöka fixa med massa saker på datorn for once. Men inser att det är läggdags snart. Stallpass imorrn så lika att försöka vara utvilad. Borde läs lite böcker också. Hamnat ur mitt läsflow och snart är det återlämning. Haha, men vi hörs när vi hörs. Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide