Go ahead and jump

Hej, hej, hemskt mycket hej
Ni ska bara veta hur länge och skönt jag sovit idag. Vaknat till ett par gånger på morgonen, men somnade om och verkligen pressat för att sova länge. Bara för att jag kan, hehe.
 
For till stallet kring 16-tiden, tänkte jag hade det chill. Men var bara att hugga i direkt. Mockade och fyllde maten åt alla tre fina. Försökte göra det i turbo, phu.

Hopptränat med Timpan. Det gick bra. Inte nå värstings, men inte heller dåligt. Vi är inte riktigt i samma form som slutet på förra terminen. Men det är lugnt, båda har ju haft rätt ordentligt uppehåll under sommarn. Kände mig inte osäker idag i alla fall, så efter uppvärmningen hoppade vi banan på 1 meter utan bekymmer. Kändes inte högt eller svårt. Nu var han mer på plats och lyssnade bättre fram och tillbaka och då blir förtroendet bättre och jag blir säkrare. Vet ju att hästen fixar allt egentligen, men har lite svårt att lita på mig själv. Intalar mig lätt att jag inte är nog bra eller så. Dålig vana, ska göra mitt bästa för att få bort det :) Älskar tisdagar och hoppträningarna, efter varenda lektion är man extremt taggad till nästa tisdag! Tur att jag har fina Tiamo.
Fast på ett sätt hade jag velat hoppa någon annan ibland, för att se om jag klarar det. För T är så bra att han nog gör det mesta. Tror alltid att jag hade flygit av om det vart någon annan häst eller så hade jag inte klarat övningarna, haha. Men trivs med Timpis så hade aldrig velat byta bort honom :) Hehe, tänkte försöka göra fina paintbilder på det vi hoppar, om det går att rita. Om inte annat för min skull så man ser när man går tillbaka i tiden och läser eller så. Som nu gick vi travbommar, hade galoppbommar osv innan, men det pallar man inte rita. Start kryss, kombination, slut långsida. Eh, flummigt det blev. Men ändå.
 Bild från sista hoppträningen vårterminen. Den var rätt dålig, jag var flum.
Men ärligt talat, vem bryr sig om 100 år ;) Finaste Jamas i alla fall.
 
Sen bara kvällsmockat och gjort klart i stallet och efter det bortbyggnad. Nu är jag hemma och ska dra igång några avsnitt Haven. Pratat lite med min syster i telen, länge sen sist. Ibland behöver man få prata med henne också. Längtar tills hon och Dogglo kommer hit. Hoppas det blir snart! Det var det. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide