I still remember how it all changed

Hej, hej, hemskt mycket hej
Gårdagen var full. Råkade försova mig så kom till stallet senare än tänk. Gjorde klart allt till Bollen och tog oss sen ett dressyrpass i ridhuset. Gick hyffsat, jag kände mig lite halvers. Fick inte till mig själv riktigt ;)
Sen spurtade jag till småstallen och friserade en kuse, katching :) Lite jobbigt att fixa andras hästars manar. Ens polare vågar ju säga om det är dåligt eller om det ska ändras osv. Men det kanske inte andra gör. Nåja, säger man inte till när jag frågar så får man då skylla sig själv, hehe.
Tillbaka till klubben och gjorde klart allt åt pärlorna. Sen var det dressyrlektion. För första gången på den här terminen fick jag byta häst. Ridit Tiamo alla gånger förutom en, då red jag Nobbe. Så det var väl lite på tiden ;) Fick Jesse i alla fall. Han var väldigt oriden, lite lätt jobbig och bänglig. Men det hade kunnat vara värre, haha.
 
Idag har jag fixat åt djuren. Tagit med Valle på en mysig skogstur. Kollat
när dom första grupperna hoppat och sen gjort det själv. Tyckte vi hade lite hinder framme, blev lite besviken ;) Så taggad som jag varit, hehe. Timpen skötte sig. Framridningen var lite jobbig, han tog inte riktigt skänkeln och kändes lite trött. Men så fort vi började hoppa bjöd han och var pigg :) Travhoppade in i kombination. Huff, tycker inte om att travhoppa när det blir högt. Känns som att det inte ska gå eller att man inte hinner med typ. Nog för att det inte var några problem, men ändå, haha. Lite saker att tänka på till nästa gång, ska lägga på minnet. Kul att hoppa lite högre språng också :)
 
That's all. Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide