Read all about it

Hej, hej, hemskt mycket hej
Nu var det ett tag sen igen. Men kan faktiskt skylla på att det vart en hel del att stå i på senaste. Så bloggen har inte varit så stort prio. Som att den nånsin är det, hehe ;)

Som vanligt vill jag skriva om så mycket som möjligt som hänt, men helt ärligt har jag så dåligt minne att jag bara minns delar eller inget alls, haha, illa. Men veckan borde jag nog komma ihåg.
 

Från en annan gång, 2:a gången jag red han. Lol på mig, ja.
 
I  måndags var det dressyrlektion i vanlig ordning. Jag red faktiskt Nobile, Annelis häst. Hon var sjuk så fick vara stand in. Och vi red för Lotta. Länge sen sist jag red dressyr för henne. På ett sätt hade jag velat rida klubbis för henne så hon hade kunnat se om jag utvecklats något eller liknande. För hon har ju aldrig sett mig på Nobbe så fanns inget att jämföra med. Men det var roligt ändå förstås. Det gick rätt bra. Kunde rida mer, påverka mera än första gången på honom. Plus att han blivit så mycket finare sen den första gången. Mer ridbar och bättre :) Gillar Nobbe, han är välriden, lydig, men inte som en robot. Känslig, men tålig, haha. Svårt att förklara, haha.
Tror jag red ut Ollebus också, men minns inte vilken dag det var exakt, hehe.

I tisdags var det hoppning. Lite hinder här och där, 3kombination med bom emellan osv. Hehe, minns bara vagt hur hindrena stod. Timpan var inte riktigt sig själv, han har inte riktigt kommit igång efter sommarlovet. Inte lika bra på hjälperna som annars, inte samma bjudning. Men det kommer. Kändes dock inte läge att höja hinder först, men efter en runda kändes det som det ska. Hittade tillbaks till honom. Kul hur som helst, han är så duktig lilla Timpen :)

I onsdags for jag och Lotta med Cameron till ATG i Boden på återbesök. Han var bättre. Och vilken gentleman han är. Gör allt man ber om snällt och duktigt, inge lugnande eller liknande. Fina Nusse.
Sen drog chifen och jag fick 3 hästar tillsvidare. Två hade vila, men Valle fick gå ut i skogen en runda. Fina, fina kille. Min drömprins :)

Torsdag longerade jag V och red ut med O. Han är för rolig den grabben. Tur att han blivit så stor att han kan rida ut själv i alla fall. Väldigt pigg och glad. Så sista biten var jag tvungen att vända tillbaka en gång och galoppera för att han skulle kunna göra mer på mina villkor och inte försöka sig på turbo. Då gick det fint, för inte tyckte han det var så lattjo att måsta vända bortåt igen, hehe. Men inga protester eller nå för att han var tvungen att vända, utan lydig som han är gick det bra. Sötnöten fick sen lyfta på tassarna i riktiga skogen, på småstigarna, mysigt värre :)

Fredag red jag bara O, en stund i ridhuset. Oj, så dålig jag var. Men som vanligt kul att fara runt på Stålis. Märktes direkt att det var ett tag sen sist jag dressade med honom, tar någon gång, sen är knapparna på plats igen, hehe. Var lite sur på mig själv när jag var så kass, så det råkade gå ut över lilla Lina som snällt satt på en pall och försökte säga att det såg bra ut. Hehe, sa tyst Lina varenda gång hon öppna brödhackan ;)
Sen red jag Nobbe ett lättare pass dressyr. Tränade på att ha dressyrsadeln igen, hehe. Hyffsat pass, några bra stunder, några lost stunder. Han var pigg då han mest vilat när hans matte varit sjuk, men han var skötsam i alla fall :)

Lördag fick V gå inne i ridhuset en stund. Där fanns knapparna i skritt och trav direkt. Men i galoppen var det som vanligt, hehe. Blev bättre mot slutet, men fattar inte hur svårt det ska vara att bara göra rätt ;)
Pirr som haft flera dagars vila fick sig en skrittur efter stigen med tant Fia och Jossan. Hon var duktig och skötsam. Hon är så rolig när hon traskar på med bestämda steg för att gå först, även om hon inte varit ute i dom skogarna sen innan sommarn typ och innan det kan man räkna gångerna på en hand. Hahajo, hon ville dock inte gå igenom en längre vattenpöl som täckte stigen i början, det tyckte hon var läbbigt, så hon styrde rakt in i buskarna istället och ställde sig väldigt nöjd där. Med blöta löv trillande på oss. Som vi fick skratta ;)
Tog hand om Norbert igen också :)
 
Har massa bilder från tidigare, men knappt orkat kolla igenom dom, inte ens redigerat alla. Hof, behöver fler timmar på dygnet tror jag ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide