The faster you go


Hej, hej, hemskt mycket hej

Börjat dagen med stallpass. Släppte först ut alla i vårat "lag". Mockade sen åt ridskolehästarna och efter det till Valle, Olle och Patsy. Passade på att göra klart det andra till dom också.
Sopade, satte hö och fixade klart i ridskolestallet. Sen vidare till småstallen och gjorde allt åt Mattur.
 
 
Sen hann vi ta det lugnt en stund innan det var dags att ta in klubbisarna, luncha och ge betfor. Haha, Tiamo rymde ur hagen från Linda också, han är så trög. Hade Alex i handen så vi fick agera stoppkloss. Tur dom är så snälla kusarna.
 
Tänkte först promenixa med Matsenboi, men då skulle Lina rida Fia så vi var sällskap till dom. Red efter ridstigen en bit innan vi vände igen. Haha, satsade allt och red barbacka. Bland det värsta på länge. Har nog aldrig suttit på en sån hal häst, haha. Så fort jag hoppat upp höll jag ju på halka av. Inte nådigt. Så fick ta ett stadigt mantag hela turen i princip. Mot slutet hittade jag lite mer fäste i alla fall. Men helt galet hur hal han var. Garra för att han alltid är så välryktad och ren ;) Läbbigt med så liten häst också. Van att ha rätt mycket hästmage vid mina ben, men nu kunde jag nästan hålla runt den, hehe.
 
 
Hjälpte till att ge eftermiddag till djuren och tog in pärlorna. Hunnit med en hel massa idag, ändå känns det som att jag inte gjort så mycket. Väldigt skönt.
Drog med Linur och Sara och käkade. Prommade tillbaka till stallet sen igen. Vi klarade oss över floden på stigen också utan att bli dygnsura i skorna. Men såklart var tjurskallen Lina tvungen att gå en annan väg. Hon ville inte riskera att blöta tassarna lite. Haha, men tji fick hon. Hittade henne i skogen bakom hagarna. Smurtot hade inte tänkt på att det var mest myrmark där. Fick komma till undsättning, kastade ett träd åt henne som bro. Råkade dock missbedömma kastet och träffade nästan henne så hon tappa balansen från sin sten och höll seriöst på dyka i vattnet. Hahaha, hon höll sig på fötter och sprang iland. Men typ vatten fulla skorna, hihi, lite kul ;) Ciao.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem är det på bilden i inlägget? ett barn och?

Svar: Det är Meja och Lina :)
Jessica

2012-09-17 @ 00:41:12
Postat av: lina

söt jag är :3

Svar: Det är du alltid :)
Jessica

2012-09-17 @ 20:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide