Your world is mine

Hej, hej, hemskt mycket hej
Har klivit upp tidigt idag och släppt ut hästar. Fick ta cyklen i morgonkylan. Trampade som en tok och tårarna bara rann när jag kom fram, haha. Tog ut alla sju hästar och mockade, spånade och fyllde maten till mina tre fina.

Cyklade hem igen, käkade frulle och chillade ett par timmar. Stallet var ju så gott som klart och hästarna ville ju gå ute i finvädret till em åtminstone. Gjorde resten av höet när jag kom tillbaka, städade skåpen och pysslade på medans hästarna fick äta ute.

      
 
Borstade sen Pirro och så begav vi oss på en tur runt stigen med Soffi och Mattur. Kändes tryggt att ha dom med oss ;) Idag bestämde jag att donnan skulle gå först igenom vattnet, och det gjorde hon, om än lite tveksamt, haha. Hon skötte sig också så duktig när vi trava och galoppera. Några mindre skutt fick vi med dock. Det var innan galoppsträckan, hehe. Galopperade först där, men när hon hörde Mattur bakom började hon istället typ skutta upp och ner på stället och vi kom knappt framåt. Så dom fick vara före oss, men det hjälpte inte heller. Hon galopperade några språng sen började hon studsa igen. Först när dom stannat en bit längre fram gick det att komma framåt ;) Så fortsatte hon studsa sådär halva galoppsträckan. Tillslut kunde jag inte hålla mig och höll på skratta på mig, hon var så söt. Stackars Mattur fattade ingenting :) Men han var en bra storebror idag. Sen travade vi en bit och efter det galopperade vi igen och då nästan bredvid varann istället och då gick det att galoppera på riktigt. Knasiga lilla häst, hon är för kul. Man glömmer nästan bort att hon bara är 5 år. Lätt den som är chillast att rida ut med. Håller samma tempo i trav och galopp, drar inte iväg, blir inte stark, är lydig. Cool som tusan! Och av någon anledning passar mina skänklar hennes kroppsform bäst. Eller hennes gångarter eller vad det nu är som gör det. Men dom är där och hon kan studsa, hoppa åt sidan osv utan att det känns som större skillnad. Ja, jag har issues med mina skänklar, antingen är dom asbra för att sen plötsligt kännas ivägfladdrande och ostadiga för minsta lilla, haha. Och lädrena får jag heller aldrig till, ena dagen är det perfekt, andra är det dåligt. Fastän om det är samma hål, hehe. Störd. Och störda funderingar .. ;)
 

              Patsy på Näset i sommar :) Samma med bilderna på grabbsen.

Longerade V, han är så fin på lina. Som alltid. Gillar att longera när man ser skillnad och resultat.
Imorrn kommer deras matte hem igen, dom har nog saknat henne. Inte jag på ett sätt ;) Är rätt fint att ha 3 av sina favoriter för sig själv, hehe. Skönt upplägg hade vi också, spridit ut så inte alla rids samma dag och vilar samma osv. Har nog dom som mina imorrn också, så blir lång stalldag igen. But I don't mind. Gillar ju onekligen att vara där :) Plus dressyrlektion på kvällen. Taggad!

Vad tusan gör människor som inte håller på med hästar? En fråga som ständigt kommer. Haha. Fast ibland hade det vart fint med lite fler timmar på dygnet ifall man skulle behöva göra annat ibland också, hehe.
Okej, som vanligt blev det långa memoarer av mitt spännande liv och otroligt smarta tankar och funderingar. Lol, vi höres, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide