I give in to my imagination

Hej, hej, hemskt mycket hej
Började dagen med bilbesiktning. Trodde det skulle vara miljoners fel, men den gick igenom och hade bara en "bra att veta". Det var någon skyddssak som var paj, men inget som krävde ombesiktning eller så. Måste fixa den snarast då så inte den grejen den skyddar kraschar :)
 
Fick vara med och rida lektion, yay. Fick Cameron igen. Visade sig dock vara markarbete, studs, oh shit. Har ju inte hoppat Cam sen han var ny typ. Då red jag honom i hoppgruppen två gånger. Första gången provade vi en sadel, som känsliga killen inte gillade. Då for vi mest runt bockandes och så sköt han rygg (hade aldrig ridit honom innan heller). Minns att det var mer markarbetsövningar då så det firrade vi i alla fall. Och andra gången hoppade vi allt möjligt, men då bockade han av mig efter muren en gång, haha. Tror han slängde av mig en gång till efter det också ;) Så ja, vi gick inte riktigt ihop då. Och sen dess har jag som sagt inte hoppat det minsta lilla med honom eftersom jag gick i dressyrgrupp och hade Tiamo i hoppgruppen.
 
Fina killen ♥
 
Känner ju honom hundra gånger bättre nu dock, så all ridning är ju enklare. Galoppbommar gick bra, en studs gick bra, sen två studs gick bra första gången. Sen kom vi lite fel så la han stort och det tyckte han inte om och hoppade helt hollo så jag for helt ur balans. Såklart blev han arg och drog jordens bockar efteråt. Han typ sluta aldrig bocka, haha. Fattar inte hur jag satt kvar ;) Försökte sen galoppera fram han på volten och då började han bocka igen. Snacka om kinkig, där finns det inte rum för större misstag.
Men sen blev det bra igen med tre studs. Då lät jag honom gå rätt nära första och det gillade han bättre och hoppade lugnt och avspänt. Då fick han också som runda upp sig mer i sprången istället för att bli lång. Lyckades hitta rätt fin känsla både före och efter hindret. Förstod som hur han ville ha det :) Så det var kul och väldigt lärorikt, hehe.
 
Idag på förmiddan :( Allt som nästan hade smält bort ..
 
Det har snöat nästan hela dagen, så det var inte taggande med uteritt sen. Men jag och Bollen trotsade vädret och drog ut. Han fick värsta styltorna när vi skrittade så fick gå långsamt. Han var inte heller nöjd med snön som for i ansiktet på honom. Så det blev inte speciellt lång ridtur. När vi vände hem blev det dock rulle på kusen. Körde trav och galopp försiktigt, men då verkade det i alla fall som att styltorna åkte av. Han blev lite på busen och gjorde ett halvdant försök till en bock till och med :) Söta farbrorn.
Tog hand om honom och pärlorna innan jag for hem. På kvällskvisten var vi ett gäng hos Evve och kollade skräckis, apnice :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide