Just wait and see

Hej, hej, hemskt mycket hej
Kan ju börja med att berätta vilken sjuk träningsvärk jag har. I framsidan av låren och röven. Har stora issues att sätta mig ner på låga saker och när jag skulle ner för trappen imorse fick jag gå baklänges, haha.
 
Så promenaden med Olle var väl inte den bekvämaste heller. För nu börjar han ju tycka ledighet är tråkigt och aningens piggare ute. Han traskade på rätt bra då och då, så jag fick fara efter som värsta Pinoccio på träben. Hade man sett det hade man dött i skratt ;) Sen drev han bara med mig idag också. Typ gick som han ville och drog till dikena och sen vidare. Så plötsligt höll jag i änden på grimskaftet och stod vi hans rumpa och han bara promenerade vidare som värsta Shetlandsponnyn, haha. Fick trycka på hans rumpa för att få han att vända. Bara att sätta kedjan under hakan sen för annars hade han gått resten av vägen hem med mig hängandes i änden på grimskaftet. Han for ju och plaskade i vattenpölar och drack vatten, klev i snön och levde rövare. Haha, nog får man skratta åt honom i alla fall :)
 
 
Fick rida Cameron på lektion idag igen. Han hade gått en lektion innan, men denna gång var han inte lika svår att ändra travtakt på. Det var inte den där halttakten som satt kvar sist. Han var fin och duktig hela uppvärmningen. Haha, höll på dö i början när jag skulle rida lätt, mina ben bara fladdra typ. Men när man blev varm så kändes ju inte träningsvärken av längre.
Sen gjorde vi 10 meters volter i varje hörn och behöll böjningen efter långsidan. I nedsittning. Oh god, jag kan ju inte sitta ner på någon häst, men tänkte ändå att jag skulle kämpa. Först kändes det som att jag bara satt och klämde, och han blev som spändare. Men efter ett tag kunde jag sitta ner mer i takt utan överdrivet skumpande och han slappnade av. Carola var till och med impad av att jag kunde sitta på honom. Hon förstod inte hur jag kunde göra det så bra, för hon bara skumpade på honom sa hon ;) Kändes ju som att jag också skumpade och flaxade rätt bra, men då kämpade vi mera och det blev bara bättre och enklare.
 
             
Oldie från 2011. Lol.
 
Och i slutet kunde jag lägga ner han fint och relativt snabbt ändå. Synd att vi inte galopperade något detta pass. Vill ju ha typ en lektion på Nusse med nästan bara galopp. Nåja, det är ju lättast så det var ju bra att vi fick träna på traven :)
Under denna lektion fick jag beröm för nedsittningen och för min känsla. Det var ju helnice! För det är verkligen två saker jag själv kännt att jag varit riktigt dålig på. Wie, då blir man ju som taggad och vill träna mera. Så hoppas jag kan rida lektion imorgon också, hehe ;)
 
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide