Speed of light

Hej, hej, hemskt mycket hej
Gissa om det var en skön känla att vakna upp utan illamående eller ond kropp. Så vart helt överspeedad att jag hoppade upp ur sängen och gjorde mig klar på typ tio minuter för att sen dra till stallet. 

 
Väl där red jag i ridhuset med Mattur. Den finaste islänningen jag känner. Han är så rolig att rida. Amanda red Bassi och Soffi red Oddi, så vi hade värsta islandshästpowern ;) Sen mot slutet så böt jag och Soffi häst. Så fick prova Oddi litegrann. Inte ridit honom tidigare. Hof, han var så liten, haha. Och svår, kunde bara skritta hyfsat normalt. Lyckades trava också, men det var inge snack om att arbeta i den för kunde knappt rida lätt så bytte han gångart, haha. Provade lite tölt också, men känner ju inte så mycket skillnad så kan lika gärna vara grisepass eller en sjätte gångart ;) Tordes galoppera litegrann, men höll på skratta på mig för att jag var så dålig och hästen så snabb. Dessutom hade jag längsta lädrena på länge, så tappade stigbyglarna all the time. Dom gör ett bra jobb dom som kan rida isisar, som Oddbert bland annat. Tacka vet jag tregångare, tycker det är nog mycket att hålla reda på där, hehe :) Men som vanligt himla kul att testa lite nytt och lite annat, löv it.
 
Bajsi, Matz och Oddbert
 
Märkte att jag trott jag var oövervinnerlig typ. Dock var jag rätt död efter det lilla. Så fick stoppa i mig lite mat och sen kicka mig i arslet och sätta igång med resten.
Red ut med Vallsor i alla gångarter. Blev inte så lång vända, men tänkte att rider jag hela stigen så kommer jag aldrig palla att mocka till tre grisar. Han var i alla fall superlydig och fin på bortvägen, aningens mycket taggad hemåt. Hade gramanen på, och så fort den bara är på plats blir han extra lydig. Vet inte om det är min skalle, eller hans som tror det är allt tack vare den, men det funkar ju onekligen bra ;)
 
Kämpade mig igenom mockning och spåning åt alla tre, men var väldigt död efter det. Får se om jag lever imorgon, haha. Så nu har jag bara ägnat mig åt batteriladdning på hög nivå. Verkat som att jag är orutinerad magsjukare, men nu vet jag tills nästa gång att det kan vara hälsosamt att ta det lugnt dagen efter, haha. På återskrivande, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide