When the sun sets

 
Hej, hej, hemskt mycket hej
Hade verkligen ingen plan inför dagen, haha. Så jag for till stallet först vid halv 12. Insåg först då att det skulle bli tight om tid när jag väl gjorde min planering i skallen. Nåja, tur man kan vara blixten ibland också.
Mockade och spånade till alla fyra djuren till att börja med. Bara det tog ju en halv evighet, haha.
 
                
 
Sen red jag ut med Vallsor. Hade världens hämnd inplanerat. Slängde på gramanen och for galoppsträckan fram och tillbaka. Nu jäklars skulle han få galoppera samlat, lugnt, fint och på tygeln hela vägen. Behövde inte ens korta upp gramanen för han var så skötsam och insåg direkt vad jag ville. Kunde stå i lätt sits och bara hålla mjuk kontakt med munnen på hemvägen. Gick ibland nästan så långsamt att jag fick rida på framåt, haha. Men smart häst, han lydde och nu står det 1-1 för stunden ;) Han är så fin.
 
                  
 
Sen var det bara ut med den andra gossen. Red ungeför trollskogen och tillbaka med honom. Han var rätt skötsam faktiskt och rätt piggelin. Som vanligt på hemvägen blev han jätteglad och pep och ville iväg i galopp. När man väl galopperar hemåt far han som ett hollo ibland när han blir övertaggad. Skallen upp i luften, låter som en gris och typ töltgalopperar ;) Men han är så himla lydig (oftast, haha) och säger man ptroo och berättar att man ska bryta av så gör han det. Gulle Olle, han är för cool.
 
Patsy fick rida ut med Glitt igen, dock Jossan som pilot denna gång. Även idag skötte sig lilla draken :)
 
          
 
Red lektion med Tiamo. Har ju inte ridit honom sen han blev skadad och det är ju hundra år sen. Men nu jäklar dammade vi av oss. Hade nästan glömt hur mjuk han är, typ när vi travade var det helt mysigt, hihi. Det kändes rätt hemma på hans rygg. Framridningen var tiptop. Sen gjorde vi massa små volter. Red på C-volten och gjorde typ små 12 meters volter på medellinjen i trav först. Efter det skrittade vi in i volten, fattade galopp i mitten av den och galopperade till nästa lilla volt där vi bröt av i mitten av den då. Det gick ändå rätt bra. Galoppen är ju svårast med honom, den blir ju lätt fyrtaktig. På större ytor har vi som lärt oss att få bra galopp, men som sagt, det blir rätt jobbigt på småa volter. Men ja, det tog sig där också tillslut :) Gud vad jag har saknat honom, inte bara i ridningen. Vi var ju som värsta teamet på tisdagar när bara jag red honom och hade gott om tid för fix och don. Ska försöka sno åt mig honom på nästa markarbetslektion. Hoppa hinder med honom saknar jag som attans.
 
            
 
Sen var det siste man på tur, Calle. Hoppade upp barris och skruttade ut i skogen. Han skrittar ju inte snabbast i världen, så tänkte att det blir väl en mojsig skogspromenad. Men det ändrades rätt snabbt. Så fort vi trava och galoppera blev han värsta speedyn. Speciellt på hemvägen, då lattjade han på i galoppen. Värsta jäkla racerfarbrorn blev han, haha.
 
 
 
Efter att alla hästar var ridna kunde jag äntligen känna lugnet. Haha, inte för att jag behövt stressa nå galet alls. Men ändå, kunde mysa på med alla kusarna, kvällsmocka och bara göra allt sånt.
Sen var jag en vänlig själ och gav höpåsarna till alla privatisarna. Dom var så himla hungriga och kvällsmatarn var ensam och inte snabb som vinden ;)
 
Råkade planera in uteridning med alla idag, men bra tajmat, det var ashärligt väder. Varmt och soligt! Älskar dagar som dessa med massvis av ridning, det är för nice. Hade pengar vuxit på träd så hade min själ varit fulländad just nu, haha. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide