I forgot I had a choice

Hej, hej, hemskt mycket hej
Märks att man inte har kommit in i stallivet än. För var riktigt dålig på att beräkna tid idag, haha. Men eftersom jag hade så gott om tid har jag hunnit mocka och fylla hö till Chico, fylla hö åt mina grabbar, pussat på pärlorna, långborstat och ryktat C och suttit och chillat.
 
Terminens första lektion idag då. Vi hade markarbete, fyra bommar på volt, man bah yay. Snacka tråkigt med m inplanerat första lektionen då varken hästar eller ryttare är i form. Ganska givet att det blir bommar på backen då. Hoppas verkligen att vi får börja göra roligare saker på markarbetslektionerna framöver.
Nåja, hade i alla fall Chico på lektionen. Det var en upplevelse, haha. Nämen det var roligt, dock mycket att jobba med, men det är väl trevligt med lite utmaning. Vi var lite av och på, men tycker faktiskt det gick rätt bra i slutet även om han var lite trött då.
 

Suddig Chonk efter dagens lektion :)
 
Packade ihop en väska lite snabbt när jag kom hem. Kändes skönt att få det bortgjort. Imorrn blir det att installera sig i perso då vi ska sova där hela helgen. Det är hemmatävlingar och det är alltid så himla roligt. Jag hade kunnat vara funkis i fast varje klass, knoppa allas hästar och fotat alla ekipage om jag nu hade haft all tid i världen.
 
 
Det är så många som gnäller över saker dom ska göra och tycker allt är så himla ansträngande och det är så tråkigt. Seriöst leta fram en positiv inställning så blir allt lättare, för alla. Men ja, ska vara tidtagare i 4 klasser i helg (+nattvakt då). Planerade in så att jag skulle ha tid att grooma ifall Lo skulle tävla. Sen har jag lovat några knoppningar och sen ska jag fota så mycket jag hinner. Men som sagt funkis i dom lägre klasserna och sen grooma i dom högre. Brukar försöka fota hemmaekipagen och dom jag minns som oftast frågar efter bilder. Blev sjukt hoppningsfotosugen nu. Vill öva och få till nå snygga bilder. Hoppas det är nån som ber mig fota hoppgruppen nästa vecka, hehe.
 
Nu måste jag seriöst sova. Ska hinna greja en massa innan det börjar hända saker imorrn. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide