You cursed my name

Hej, hej, hemskt mycket hej
Denna vecka har varit lugn.
Började måndagen med att ta en tur med Chico. Vi joggade lite i ridhuset och det gick helt okej. Bästa var ju att han till och med står still vid innepallen nu också. Fy vad härligt :) Så kommer förevigt ta på mig lite credd att jag lärt han så man kan hoppa upp med pall. Låter så töntigt, haha. Men tänk första gången jag skulle rida så gick det knappt, höll på säkert en halvtimme eller mer innan jag tillslut fick be någon hålla i. Och även då tog det ett tag innan det gick att sitta upp. Nåja, han är så klok C, så det hade nog sprollat vem det nu än hade varit som tränat det med han, men ändå, hihi ;)
 

Chonken som vägrade ställa upp sig snyggt ;)

Sen har jag bara tagit hand om pärlorna. Fotat Amanda lite osv.
I torsdags på lektionen fick jag Uffe. Väldigt tråkig lektion. Gick inte heller så superbra. Mycket basic som jag och han fick jobba med. Han kommer nog undan med rätt mycket skulle jag tro. Nåja, får jobba på att hitta tillbaka lite av min känsla. För även om hästen var småjobbig så var min ridning också riktigt usel, så det får jag ta på mig. Är lite omotiverad till ridlektionerna just nu, så det gör allt lite tyngre. Men vet ju att jag inte hade klarat mig utan ridning alls, så motivationen kommer säkert snart igen.
 
 
Idag har jag haft Mattur och det var mysigt. Vi red ut en bit efter stigen i solskenet. Töltade som bara den, han var asbra och vi fick värsta flowet, hehe.
Sen fixade jag åt Fia och for på en liten tur med henne också. Fegisen herself, haha. Så efter att hon motigt gått en bit efter stigen vände vi hem och tog en galopp på banan i båda varven. Hade glömt vilken mojsig galopp hon har :) Kändes helt fel att rida lilla Fia, trodde Sara skrev åt fel först, hehe. Men nåja, det är ju inte hela världen, det är ju inte som att det händer ofta eller nå ;)
Längesen man red ponny, tror det var Wilma sist, haha. Men tacka vet jag storhäst, det är bäst ;)
Har stallpass imorrn, så ska försöka sova snart. Tjing.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide