Get along with the voices inside of my head

Igår red jag dressyr med Mattur och fick äntligen till det. Nu hade jag skärpt till mig själv också ;) Galoppjobbade lite mer när han ändå var så fin i traven. Passade på att köra "klockan" på volten, fast med två bommar istället för alla fyra, det var framme till hoppträningen. Fick verkligen fokusera där, för om jag inte red han till rätt ställe framför bommen så tog han ett stort skutt istället och tappade lite av balansen. Men söt är han ;) Och superduktig i avtravningen, så kul.
 
Sen var vi och handlade till luciashowen och efter det hade vi ett litet möte. Tog med alla papprena hem och organiserade upp det och renskrev allting. Det blev asnice! Är så himla bra på sånt, haha. Nämen, blir knasig när det blir snurrigare än det behöver vara. Och nu känns det som att man har bättre koll på läget.
Något som dock är riktigt tråkigt är barnens engagemang nu för tiden. Dom är så himla slöa och ointresserade. Inte alla förstås, för det finns några få som är med och vill göra saker. Men det är extremt mycket egoism och som sagt lathet. Tycker faktiskt man kan ta och steppa upp och hjälpa till när ens egen klubb anordnar saker. Och luciashow har vi en gång om året, kom igen liksom. Det är väl en annan sak om man har en bra anledning till att inte kunna, men är man en ung och frisk tjomme så klarar man sig utan sovmorgon en helg. Sen får ju vi som är engagerade och hjälper till så mycket extra att göra och tänka på när folk börjar tjorva i sista stund för att det är obekvämt för dom liksom.
Fattar inte att jag lär mig någon gång att jag inte ska ge mig in i sånt här frivilligt. För det är ju ofta samma sak som händer. Men sen vill jag ju hjälpa till, jag vill känna mig behövd. Fast kommande år lämnar jag nog all planering och förberedelse till kidsen ..
 
 
Idag red jag Uffe på lektion. Dör att han skickade av mig i gruset innan vi ens hade gått från medellinjen i princip. Fan vad störd han är, haha. Inte för att det är hela världen att tugga grus, men man känner ju sig lite som en nybbis när man tar sig en simpel flygtur. Nåja, är ju kass och "känd" för att vara bäst och mest på avramlingar ;) Är hyfsat säker på att han reagerade på spöet som var under ena kåpan, för det kittlade nog honom. Han fick ju psykbryt först när jag drog ner stigbyglarna och blev han rädd för en annan häst och kände säkert att det kittlades och då psyka han ännu mer. Och det var väl samma då sen när jag suttit upp. Snacka om mongo, som att vi inte haft spöet där förut, lol.
 
 
Aja, var väl ett ordentligt uppvaknande som behövdes, för hela lektionen gick rätt bra. Faktiskt riktigt många saker som vart bra. Vi gjorde massa fram och bakdelsvändningar. Haha, kan inte göra framdelsvändning, så fick träna lite extra på dom. Och ja, nog kunde jag väl egentligen, men hade helt tappat känslan för dom ;) Puffster är så fin.
 
Sen missade jag en mysig uteritt med Olle bara för att jag är hundvakt. Var tvungen att skynda mig hem efter lektionen för han var ensam hemma. Tycker mina senaste uterittstankarna blivit åt fanders. I helgen blev det för kallt så det blev det inte heller nå. Typiskt dålig tajming. Aja, hunddjuret får väl följa med till stallet imorrn och mocka med mig, sen får han åka hem när Carre slutar så man kan pynta till luciashowen i lugn och ro ;) Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide