As soon as I get my gun

Hej, hej, hemskt mycket hej
Söndagen började ännu tidigare då det var stallpass. Matat alla djuren, släppt ut, mockat, sopat, fyllt hö. Ja, allt som nu hör till sysslorna på morgonen på ett stallpass. Hade rätt bra med assistans. Högg tag i några barn som bara drällde och sen kom även lektionsryttarn som hade med sig sin mamma. Och såklart alla fina kompisar som ryckt in :) Många klubbisar skulle ju tävla, så slapp bry oss i dom, så det underlättade ju mycket, även om det kan bli lite rörigt ibland.
 
 
 
Mellan alla sysslor har jag sprungit och agerat fotograf även denna dag på tävlingen. Som alltid var det massa duktiga ryttare. Och ibland blir man liten sugen på att vara med själv. Patsy hoppade en 1,10 m felfritt och snabbt, värsta flygödlan ;)
 
På em käkade vi och tog det lugnt ett tag. Sopade hela över och undervåningen i ekonomidelen. Sen gick vi och kvällsmockade, fyllde mera hö och matade dom hungriga små djuren. Sopade även hela stallet och krattade och fixade i höladan.
Det finns ju en apa i stallet och hen verkar verkligen ha något emot mig, haha. Gillar att bossa, låssas veta och kunna allt. Bara det att jag hängt säkert 10 år längre på bygget liksom ;) Och råkar ha makten på min sida i detta läget. Nåja, man kan bara störa sig på hen och sen skratta. Apan hade alltså klagat på mig, as usual ;)
 
Ändå en trevlig dag, speciellt kvällskvisten som vart rätt mysig. När jag sen kom hem började jag redigera bilder till sent på natten. Phu, det var tungt. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide