A shelter from the storm

Hej, hej, hemskt mycket hej
Som förutspått kunde jag inte somna på natten efter min lilla lur på kvällskvisten. Så sovde rätt länge idag.
For till stallet vid fem i alla fall. Allt var gjort åt pärlorna, så jag eftermiddagsmockade bara lite. Smorde sen två träns och en martingal, det var allt jag hann. Gjorde det galet noga. Först med ljummet vatten och såpa, jäklar vad jag fick bort smuts. Sen fettade jag in det med något läderbalsam. Så borde man göra varje gång, för har man bara vanligt smorsel så smörjer man ju in allt smuts istället för att putsa bort det. Haha, fast slö som man oftast är så blir det ju bara snabbt.
 
 
Red med på en lektion med Uffe idag. Vi vart rätt många, typ 8, men vi var i stora så det gick bra ändå. Man fick hålla extra koll bara och det verkade funka bra för alla. Började med lite halter och övergångar, red innanför spåret, flyttade lite, red sen på volt och galoppade osv. Fan, hästen var asduktig alltså. Redan från början var det pli på honom. Det var ju jag som red han sist, så han kanske var efter mina önskemål dirr nu, haha. Men i övergångarna var han så bra och gick kvar i samma form utan att försöka slå sig fri eller så. Och han var jämn och fin i sidorna, lyssnade och flyttade fint för båda skänklarna. Till och med min jobbiga högersida fick till det. Och det är galet bra! Bara galoppen som kanske inte var jättekul. Han hade hunnit bli rätt trött då. Nåja, finns rätt mycket kvar att träna på, men det var absolut en av dom bästa passen med Uffster :)
 
Hämtade sen upp girlsen och drog till mig och kolla film. Hade på mammas brillor och det var inte så smart. Nu har jag världens huvudvärk, fast jag såg dock som en hök under tiden ;) Hof, ett besök hos optikern hade verkligen behövts.
Tänkte redigera lite tråkiga dressyr och islandsbilder, det är så mååånga. Och ladda ner lite ny musik också. Och förstås kolla nyaste avsnittet av Once Upon a Time. Fast klockan är rätt mycket, kanske måste börja avrunda ;) Haha, hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide