Join the movement

Hej, hej, hemskt mycket hej
Inte varit så mycket på datorn, så inte prioriterat bloggning. Men i tisdags var jag stalledig och gjorde typ ingenting, sov nästan hela dagen. På onsdag var jag till stallet innan 8 på morgonen och släppte ut mina fina + två till och fixade allt som gick att fixa till pärlorna. Hade inte gått och lagt mig ens så det var därför jag var så tidig ;) Vakade sen eftersom jag inte var trött. Hann göra massa grejer, typ bibblan och arbets osv. Sen tidigt i säng och har nu lyckats vända dygnet ett par dagar.
 
I torsdags åkte Patsy och Olle på träning. Så Valle blev min. Han fick longera, vila ryggen lite. Han har skav överallt och nu är det värre på ryggen. Han är lite känslig, lilla bubben. 
Red lektion med Uffster. Han var lite jobbig, hängde lite i handen och la sig på. Men annars helt okej ändå. Saknar dock mina gamla grupper, buhu.
 
Idag for jag till stallet rätt tidigt, ifall Vallsor skulle vara frusen. Men det var varmt och han var nöjd ute i hagen, så han fick stanna där. Hade då rätt gott om tid så förutom att fixa till V så mockade jag även åt Balance, Olliver och Bibbsan. Tog in gossen vid ett och borstade och longerade. Han var grym.
Gick sen till småstallen och mockade till Mattur. Red ut med honom efter stigen. Banken och tillbaka i alla gångarter. Han var duktig, men en riktig tjurskalle. Han låssades bli rädd i början och vände om, haha. Han vänder så jävla söligt, men jävlar vad stark han är. Drar ner skallen och bara drar emot. Men sen var han rätt lydig. Fast när jag stannade och skulle vända hem så vände han själv. Så skulle göra om så att jag bestämde, men då vägrade han vända tillbaka, haha. Vi krigade på ett tag, sen tog han ett kliv ner i djupsnön och sjönk med ena frambenet. Så han fick lösa det själv hur han skulle ta sig upp på bästa sätt. Hoj, vilket knas. Det tog ett tag innan han vände tillbaka så som jag ville. Men sen jäklar var han som en peng ;)
 
Hunnit mysa med min Black Beauty en massa också. Skönt att bara ha en häst hemma. Då kan man verkligen fokusera på bara den och ge massa kärlek hur länge som helst :)
 
Handlat åt morsan som är sjuk. Laddat ner massa avsnitt av serier så ska glo. Glömde ju bokfan i stallet så får köra på fyrkantiga ögon lite till då. Pusshej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide