Made of gold

Hej, hej, hemskt mycket hej
Har ju blivit så duktig med att gå och lägga mig i rätt tid att jag inte ens funderar på datorn när det börjar bli sent liksom. Fett skönt, men mina trogna fans blir tydligen lite lessna över mindre bloggande ;)
 
 
Igår ägnade jag massa tid åt min kung. Skavet hade blivit bättre, så vi tog oss ut på en barbackatur efter stigen. Det var en väldigt pigg kuse. Kom ikapp ett gäng skrittare och då blev han tossig när han inte var först. Galoppade iväg och sen när vi vände hade dom också gjort det så vi kom ikapp dom igen. Hade lite rodeo på Valletokskalle som halvt bockande och bakutsparkande galopperade sakta i bredställ. Vilket hollo, men han vart nöjd sen när han fick köra om alla och brassa vidare ;)
Hade sen smörjstuga och hängde bara med polarna. Skönt att göra det ibland också. Hänga i stallet alltså, bara chilla osv. Så kom ju mina andra stjärnor hem också. Pussat och fixat iordning dom.
 
 
Idag vaknade jag vid halv sex och kunde inte somna om mer. Hade ju klockan på sju först, så fördrev tiden med att slå mitt rekord på Subway Surf osv, haha. Hämtade upp Fellan innan åtta och drog till stallet.
Tog ju "vårat" utsläppslag på 6 hästar och sen vart det även Jennys lag på 5 hästar. Tog en liten stund, men det var en väldigt god gärning ;) Hjälpte till lite på Saras stallpass, mockade och spånade åt två av mina och Bollen.
Red ut med Olle runt stigen medans det var ljust, innan lunch. Felicia och Bibbsan hängde som sällis. Det var verkligen härligt väder, solen var framme och allt. Hästisarna var pigga, men rätt skötsamma. Tyckte vi lyckades rätt bra med våran plan, haha. Fått skratta en massa också under ridturen ;)
Och fan vilket fäste man hade i sadeln när den var nyfettad och allt, som en smäck. Så borde det vara oftare, hehe.
 
 
Sen vid två for vi ut ett gäng efter stigga igen. Hade Bollove på hack och barris. Soffi, Evve, Mossi och Amanda var med som sällis. Vilket gäng ;) Det gick rätt lugnt och fint på ditvägen, men sen när vi vände blev det lite mer action, haha. Skrattade så att jag nästan trillade av. Bollis vart lite busig och hade balansträning med mig. Han drog värsta bockarna i galoppen och sen körde han massa studsningar och hopp. Det var himla lattjo. Hästarna tyckte nog också det var skoj, för allihopen vart lite lätt taggade.
 
Åh, det är så härligt att rida. Hade kunnat rida tusen hästar om dagen för det är så himla roligt. Det bästa som finns verkligen. Loove it! Är verkligen glad att jag får rida så många olika och fina hästar, så jävla guld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide