Raising hope

Hej, hej, hemskt mycket hej
Glömde blogga igår för jag hade så många nya avsnitt av olika serier att se ;)
Det var i alla fall en bra dag. Eller den började drygt med ett möte, som dom typ glömt. Fick vänta i över en halvtimme och det var väl inte det skojigaste.
 

Bildutfyllnad.
 
Hade Bollis, så tog hand om honom. Och grejade det mesta åt mina fina. Amanda ville ha rida ut sällskap, så jag offrade mig. Var sugen på ett dressyrpass, för det var så länge sen. Men älskar verkligen att rida ut, speciellt när det är bra väder.
Så tog en runda runt stigen med Amanda och Fanny. Det började väl inte så lovande, haha. Vi höll på dra i kvistar som hängde över stigen, så snön rasade och träden steg. Dränkte Amanda och Pontus ganska bra, haha. Men sen blev väl Fonzie rädd när Amanda gjorde det och han vände om med stackars Fanny hängande i tygeln ;) Sen kom det två andra som skulle åt motsatt håll, så Fonzie tänkte nöjdt följa med dom hem. Fick tillslut hämta upp dom, då klev ponnyn ut i plogvallen och knasa sig. Tog då tag i ena tygeln och bogserade honom helt enkelt. Tror varken Fonzie eller Bollen fattade något till en början. Ponnyn streta emot tills han insåg att det bara var att haka på. Tur jag hade duktig Bollis som ställer upp på det mesta. Bogserade dom från naturhindret till vattengraven, och sen travade vi iväg bredvid varann och Ponne tätt efter, värsta klumpen, haha. Sen kunde Fanny rida först i princip hela stigen i alla gångarter. Vi vann! Körde sist och fick galoppera nästan hela tiden då ponnysarna travade så himla fort, knappt vi hängde med ;) Så det var en väldigt skum, men rolig tur.
 
 
Fick sen ta ut Vallsor på en barbackatur. Haha, började med att jag höll på hoppa över honom när jag skulle upp. Eftersom jag red Patsy igår, som är högre så tog jag i mer än jag behövde och höll på glida över Valle ;) Hoppar ju upp och lägger mig på mage över ryggen innan jag klättrar till sittande på alla hästar som är lite högre. Sen skrittade vi lugnt och fint efter stigen. Sen efter ett tag så blev han rädd, fick kriga lite om att han skulle gå. Kan ju inte utmana honom lika mycket barris och det har han lärt sig. Så oftast vinner han, men det tar vi igen sen dom gångerna vi har sadel ;) Nämen, kompromissade lite innan vi vände och då drog han på i full galopp hemåt, i jävla nerförsbacken. Då hörde han väl spöken. Det gick först fort som attan, försökte bromsa och då skuttade han bara. Sen fick jag det att gå lite långsammare, men då lyssnade han nada. Med huvudet rakt upp, hahaha. Han är för störd. Tur balansen verkar funka ibland ;) Fick sen kämpa som en dåre för att kunna skritta hemåt.
Man har då inte tråkigt med hästarna i alla fall, haha.
 
 
Idag har jag nästan haft stallfridag. Bara fyllt lunch och middag och hinkarna. Och pussat lite på mina sötisar. Väldigt chill. Taggar ridlektion imorrn, så ridsugen, som vanligt ;) Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide