When worlds collide

Hej, hej, hemskt mycket hej
Bara varit i stallet idag, som alla andra dagar då. Mockat och grejat åt hästisarna.
Skrittade ut barbacka med Patsy. Bea och Romanga följde med oss. Ditvägen gick allt lugnt och fint, men just när jag vändit så hör man hur Mongo brakar bakom oss. Då har det hollot sett ett spöke eller något och skrämmer stackars Patsy som inte fattar något alls och hoppar till och kör något slags bredställ. Jag som inte ens hade täckesgrepp gled sådär mysigt på det hala täcket, haha. Hängde nästan i knävecket över manken tillslut, det var sååå nära en avfallning. Men duktiga Pärran stannade ju istället för att dra iväg så jag kunde slänga armarna om halsen och sätta mig till rätta igen ;) Det var sjukt nära ett snöbad alltså, haha. Och resten av vägen så skrämdes vårat sällskap titt som tätt, så vi skuttade till litegrann då och då.
Sen gick vi förbi hagarna lugnt och fint, det kom två hästar bakom oss, tänkte som just stanna och kliva av när Patsy hjälpte mig med den uppgiften och släppte av mig framför hennes fötter ;) Hon blev jätterädd när typ Lena hostade till eller nå och avslappnad som man är på stallplan så blev det som det blev. Hon hoppade till och åt sidan, hann typ inte ens reagera. Haha, fyfan vad fult. Men ska man trilla av någonstans är ju 10 meter från stalldörren rätt optimalt måste jag ju ändå säga. Och rätt dag att göra det också när det kommit sjukt mycket snö :)
Så ja, årets första avfallning, check! Tog bara 28 dagar innan jag slog till ;) Och första gången från Patsy. Lillgumman, hon är så snäll och fin ändå. Och väldigt tålig, haha. Hoppade i alla fall upp igen och skrittade runt hagarna ett varv innan vi gick in.
 
 
När jag ändå skriver om Patsy måste jag ju bara nämna några saker som gör henne extra söt. Till exempel när man ska hämta henne från hagen ibland och hon står längst bort, då kommer hon oftast i galopp eller trav fram till grinden. Och när man kommer i stallet och hon antingen hör eller ser en så gnäggar hon. Fast hon gillar ju att prata och pratar nog rätt ofta, men det är som ändå lite mysigt. Det värmer lite extra i hjärtat ju :)
 
Sköter verkligen världens tre finaste hästar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide