I see this life like a swinging vine

Hej, hej, hemskt mycket hej
Gårdagen började 05.00 på stallplan. Hoppade in i bilen och åkte till Finland med Bea och Romanga. Hon blev friskförklarad. Hade flyt hela dagen ända tills efter det. Sen hade vi tydligen använt upp all tur, hehe. Lyckades knäcka mina solbrillor, hamnade i bilkö, stektes av solen när ac:n drev med oss osv. Ditresan gick ovanligt fort, men hem var definitift tyngre. Lyckades i alla fall hålla mig vaken hela vägen. Fick mig en lyxshake i Haparanda, så det vart top notch ;)
 
 
Idag har jag haft Calle och Mattur. Började med att rida ut C runt stigen. Han var superduperpigg. När jag skulle ta tyglarna för att trava så satte han av i full fart så fort han kände att jag kortade dom, haha. Han var så himla taggad när han sen fick galoppera. Så det blev rätt mycket galopp, för det verkade han ju onekligen vara väldigt sugen på. När han taktade iväg i skritten och jag försökte bryta av så började han galoppa sjukt samlat istället, haha, så söt. På galoppsträckan ville han starta redan i kurvan till den, men tänkte att vi skulle rida förbi vattnet i alla fall som normalt. Gissa om han exploderade iväg när jag väl fatta galopp. Han bara bocka och studsa och gjorde allt möjligt. Höll på skratta på mig, fy vad rolig han är alltså. När jag skulle bryta av fick jag ta i lite, hade hack, då började han först studsa och sen bytte han galopp istället. Så gjorde han ett par gånger, haha. Fast sen är han så himla lydig att vill man verkligen stanna så hade det kunnat bli tvärnit bara man bett om det. Det var nog roligaste ridturen på länge :) Inte kan man heller tro att han är en gammal farbror. Hehe, bra att lugna Lina fick ha han ett par dagar .. Hon gillar ju att vara ute och lunka och jag gillar ju att brassa, haha, så då hade han sparat krutet till idag, perfa ;)
 
   
 
Mattur fick sig ett dressyrpass på banan. Han var duktig och stundvis riktigt, riktigt fin. Han har ju redan fin trav, men då och då fick vi till det asbra med form och takt och allt :) Eftersom jag inte är så kunnig på töltande så brukar vi bara göra det litegrann för det är så kul, men tror att vi hade en asbra tölt ett par meter här och där. Det kändes då värsta bra i alla fall, haha. Så det tar sig ibland ;) Det är så roligt att rida han, det blir som lite extra utmaning när det finns mer växlar. Sen att han är så himla härlig är ju också ett plus.
 
 
      
                       

Kollade för ovanlighetens skull lite på min gamla hoppgrupp. Det gör lite ont att inte få vara med själv. Saknar verkligen dom tiderna så himla mycket. Känns som att man aldrig mer kommer hoppa ett ordentligt hinder eller större bana, buhu. Men sånt är livet.
 
Har så jävulens ont i mina tänder just nu. Det som kommer och går, ibland känns det bara pyttelite och ibland vill man nästan grina. Måste nog försöka sova bort det, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide