Another first

Hej, hej, hemskt mycket hej
Har visst varit rätt dålig på att uppdatera på senaste. Och som alltid har jag inte tillräckligt bra minne för att komma ihåg saker jag gjorde de senaste dagarna.
 
På torsdagen packade jag i alla fall allt till hästarna. Skrubbade Olles vita ben och badade även hela Patsy och Valle. Det kommer definitift inte bli något som händer innan varje tävling vill jag lova, haha. Jag blir typ blötare än hästen. Sen har ju alla tre bra färg så det syns inte så mycket om dom är badade eller ej ;) Kan hålla mig till att bada deras vita ben istället.
 
        
 
På fredagen gick jag upp tidigt som attans för att hinna gymma. Men tokigt nog var det så himla mycket folk på gymmet den tiden. Man fick typ köa för att få en maskin. Så vi drog på en morgonprommis istället. Testade isbanan som går från Sandviken. Det var faktiskt rätt trevligt, där ska vi gå igen. Blåste dock som attans och jag hade för lite kläder, så blev inte allt för långt.
 
 
Sen stallet och förbereda avfärd. Första gången någonsin var vi redo att fara i utsatt tid, haha, men såklart kom något emellan i sista stund och det blev avfärd en timme senare. Hann i alla fall mocka till alla under den tiden.
Väl i Luleå installerade vi hästarna i kalla ridhuset där vi skulle bo, sen gjorde vi iordning hästarna och så trimmades dom litegrann.
Mitt i resan kom jag på att bjuda in Amanda. Så hon hoppade i bilen och kom och bodde med mig, hihi. När hon kommit och djuren var färdiga så kollade vi när Marro red lektion och sen käkade vi mackor och svammlade innan vi somnade så skönt i loftet.
 

Bildutfyllnad .. Vicky och fina Drömmis i Luleå.
 
Vaknade av att vildungen hade sparkat ner sitt täcke och tagit det mesta av mitt bland annat, haha. Vid sju klev jag upp och gav morgon och mockade. Sen väckte jag Amanda och vi grejade på lite innan vi gick och kolla på våra klubbkamrater. Marro kom också och hängde, vilket var väldigt trevligt :) Sen var det full rulle när alla hästarna skulle gå samma klass, 120 cm. Både Olle och Patsy hade ett ner, och Valle den vilda hade tre ner. Dom är bäst ändå och lätt finaste av alla på stället :)
Vi var så effektiva att vi hade gott om tid att chilla sen på eftermiddan, och då halvsomnade jag i sängen så skönt. Sen kvällsmockade vi, lindade ben och gav lite hö och krafft. Efter det satte vi oss och kollade Mello på datorn med mobilens internet, haha, hackigt och internet tog slut, men vi firrade det bra ;) Sen sprang vi och gav ordentligt med hö åt hästarna. Drog ett avsnitt Ponnyakuten och sen somnade vi.
 

Bildutfyllnad .. Simon och fina Derrick.
 
Dag två var liknande dagen innan. Alla djuren gick 120 cm igen. Olle var inte riktigt sig själv idag, hade i alla fall två ner. Vallevild tog hon ut och Patsy glänste med en felfri runda. Tur hon räddade upp situationen så vi fick en rosett hem. För minst en brukar vi alltid ha med oss efter en tävling ;) Svinsnabbt fixade vi klart, packade ihop och tömde boxarna så vi kunde fara hem. Eftersom Jenny också var med denna tävling och under bilfärden hem så kunde jag försöka sova precis hela vägen, för hon höll igång samtalen, haha.
Väldigt kul att tävlingarna drar igång igen. Alla andra RKDare har varit jätteduktiga och det var skojsigt. Enda neggiga var att jag glömde hur jävla kallt det är för människorna som måste husera i kalla. Fy vad jag frysit. Och Pärry har varit asdryg, värsta ragatan. Tänkte nästan släppa ut henne i skogen med älgarna .. Så ja, mitt humör har väl inte varit på topp, så det får vi ändra, hihi ;)
Har knappt hunnit fota något, som vanligt, men hade ju massa folk runt ikring som kunde göra det. Har inte hunnit titta igenom kameran, så det blir spännande att se sen vad dom åstadkommit :)
 
 
Mina tre guldklimpar, dom må vara tossigast, men lätt dom finaste också!
Alltid bäst även om dom inte får pris. Tror det är Marro som fångat dom på bild :)
 
Väl hemma i min säng så läste jag ut sista Fifty Shades boken, så braiga! Sen var jag helt död och sovde till halv 12, för att sen somna om till 15-tiden.
Gymmat idag, bara varit en snabbis till stallet. När jag kvällsmockade till Valle så bara la han sig ner för att sova mitt i allt. Så ja, han var lite trött han med. Gick då över och kvällsmockade till Olle, då gör han samma sak, bara la sig ner, haha. Trötta djur efter tävling. Bara Patsy som orkade hålla sig på benen ;)
Nu ska jag försöka sova och kliva upp i tid imorgon, pusshej.
 
(Glömt att publicera detta såg jag nu. Bättre sent än aldrig, right? Slängde in några bilder, men orkade inte fixa till dom osv ..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide