Can't hold us

Hej, hej, hemskt mycket hej
Phu, vilken dag. Stallpass från 07.00-20.00. Morgonen gick astungt, vi typ släpade oss fram. Så våran frulle blev först vid halv 12, och då hann vi chilla i tjugo min bara. Sen var det full rulle igen.
 
Red ut med Vallsor som var piggelin. Drog en total fail på galoppsträckan. Galopperade en liten sträcka neråt, lättsits, så blev han asrädd för ett spöke, men pressa honom fram ändå, han gick fram för att sen plötsligt tvärkasta sig åt andra hållet. Flög som en pil, men landade på fötterna. Fast landade snett med ena foten och då drog han omkull mig så fick kämpa för att hålla kvar tygeln. Fy jävelen vad ont det gjorde, kunde knappt ställa mig upp. Men sen var det nog adrenalinet och tjurskallen som gjorde att jag kunde klättra upp igen på tokstollen. Fast då gick det ju såklart inte att fortsätta längre, så var bara att vända hemåt. Travade och galopperade och fortsatte sen efter stigen till Alpinadungen ungefär. Då var han faktiskt skötsam och rätt fin :) Störda, underbara häst.
 
 
Efter lite mer stallpassande så red jag ut med Mattur. Emma och Lina hakade på runt stigen. Tur att han var skötsam, för hade han hittat på något så hade det nog blivit mer snödykande när jag inte kunde ha foten ordentligt i stigbygeln, haha. Skönt också med hans mjuka gångarter :) Kändes förjävla kallt så vi försökte hålla igång hela tiden.
 
Fattar inte hur tiden sprang iväg, för sen hann vi bara just käka middag i en tjuga och sen skynda och kvällsmocka hela stallet och sen fodra. Tur jag hade bra med hjälp idag igen så det gick hyfsat snabbt.
 
Ska nog slå på en film nu. Har inga nya serier idag, haha.
Och ja, överreagera kanske lite igår med det jag skrev. Men blev seriöst lite ledsen. Fast tur jag har dåligt minne, kommer ändå glömma det snart ;) Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide