Out on the line

 
Nu är hästarna som mina egna igen då deras matte är på vift. Det är så mysigt, även om det blir mycket att göra. Brukar dock vara rätt snabb  och effektiv, men om jag är det får jag lite skuldkänslor av att åka hem så tidigt. Och tidigt är lika med typ 17.00 som tidigast, haha. Då är jag ändå alltid där från 11-tiden every day ;) Sjukt huvud man har ibland ..
 
Började dagen med tandläkare. Hade tid 07.10, det är fan inte ens mänskligt. Men eftersom min tandis inte verkar kunna ge mig bättre tider var det lika att kämpa sig upp. Lagade mitt sista hål, yay. Började nästan grina flera gånger för det gjorde så ont. Först av sprutan, sen av ilningarna i en störd tand när dom borra i den trasiga, så då fick dom bedöva på andra sidan käften också, sen metallgrejen upp i tandköttet osv. Som slutkläm gjorde hon nå test på en tand med kyla, satan vad ont. Och som grädden på moset kunde hon inte göra något åt min framtand som är fuckad sen dom lagade den. Kan ju inte äta, dricka kallt eller dra in kall luft utan att pressa tungan mot tanden för att det inte ska göra så ont. Slutsats: mina tänder är messed up och jag får pinas förevigt ;)
 
                          
Väldigt gammal bild på den svarta faran ;)
 
Sen var jag i alla fall och mockade och bytte hage innan jag for och tränade en stund. Fortfarande galen träningsvärk i framsidan av låren, och nu har jag plussat på en vad och en typ armbåge. Vad är felet när det mest är på högersidan jag får tossig värk? Kan det vara möjligt att just den sidan gör mer? Haha, nåväl.
 
Tillbaks till stallet och red ut Vallsor runt stigen. Hof, vad han är jobbig ibland. Så jäkla pigg och stark som attans. Fick kämpa som en dåre, inge lyxglid inte. Emellanåt är han ju dock fin, haha. Träffade såklart en ren också, men verkar som att han börjat vänja sig vid dom nu efter 7 år i Gälka. Och apropå det, jäklar vad länge han bott här. Och eftersom jag skötte åt Lotta innan han kom så har jag alltså hängt med honom så länge, geez.
 
Red sen Olle i ridhuset. Hann bara börja trava innan en kom och byggde fram hinder. Fast kunde faktiskt rida på
rätt ordentligt ändå. Men när hela flocken kom så gick det inte längre utan lite urflippning, haha. Så styrde upp ungarna med järnhand och såg till att dom var effektiva. Så jävla typiskt att dom är typ 10 ungar och alla ska prompt stå och glo på lappen med ritningen i hundra år utan att egentligen tänka på något. Men jävlar det vart sprutt när jag drog fram bitchen, hehe.
När dom gått började jag rida på igen. Då var ju Olle så glad över hindrena och trodde han skulle få hoppa först, haha. Mitt i galoppen bara stannade han och började studsa på stället för att han trodde det vankades hinder, knaso. Men sen när han insåg att det inte var nå sånt kul på gång så skötte han sig faktiskt riktigt bra, så det var nice.
Ryktade och pussade sen lite extra på grabbarna och gav såklart Pärry en massa kärlek och omvårdnad. Haha, känner ju att jag ibland verkligen måste skriva ner det så folk inte tror man bara lämnar henne ensam och övergiven ;) Grejade på med kvällsmockning och vattenkoppstvättning innan jag drog hemåt.
 
Ska nog hoppa i bädden nu, imorrn kommer faktiskt min extrason. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide