Raised in rain

Hej, hej, hemskt mycket hej
I lördags hade jag hela fem hästar att ta hand om, Valle, Olle, Patsy, Nobbe och Olliver. Men kunde lägga upp det så bra att jag bara behövde rida tre då och tre dagen efter. Har ju så mycket tid i mitt liv och bor ju ändå i princip i stallet så fem djur är en lätt match. Gott om tid till var och en.
Började med att rida ut Olliver med Amanda och Bibbi. Vi red efter stigen en bit innan vi vände. Farbrorn var pigg och glad i vanlig ordning :)
 
 
Sen skrittade jag ut Patsy barbacka med Amanda och Ponne. Lilla skräcken höll på att skrämma PS, sen var det spöken i skogen som skrämde henne. Det vart lite trauma och lite studs och bus, men annars gick det bra. Hon är så grymt jävla snäll lill snuttan :)
 

Amanda avancerar i spöupptagning ;)

Avslutade med att rida Olle i ridhuset en liten stund. Det kändes helskumt, har ju bara ridit ut på senaste, haha. Men han skötte sig hyfsat ändå.
Och förstås gett kärlek till allihopen och borstat på dom.
 
 
 
Sen på kvällskvisten var vi och fikade hos Jh som fyllde år. Det var gott som attans. Blev helt proppfull. Det var ju min fuskdag, haha, men mådde redigt illa efteråt ;)
 

Det här kollaget var på hennes tårta som hon fick av Sara ;)
 
Idag hade jag bara fyra hästar. Men utsläpp av hela laget på morgonen. Fixade all marktjänst på förmiddan. Red Nobbe i ridhuset en stund och det var hur kul som helst. Han var jättefin. Så himla kul att rida olika hästar. Och ibland såna som man inte sitter så ofta på :)
 
 
Red ut med Valle efter stigen. Ditvägen gick riktigt bra och han var jättefin. Sen på hemvägen var han helt hollo. Han har som inte fattat att han är 16 år och ska börja tagga ner lite, haha.
 
 
Olle fick gå samma vända som Valle. Började med att vi mötte ett par tolkare och Olle höll på dö först. Han kasta sig och skulle fara hemåt och höll på. Tillslut kom vi oss förbi i alla fall, haha. Han var också jättefin på bortvägen, och nästan lika hollo som den svarta hemåt. Haha, han brukar ju inte vara sån. Men nu pep han flera gånger och var på busen.
 

Sen kom två tjommar som absolut ville vara med på bild ;)
 
Tagit hand om alla djuren och var faktiskt rätt snabb ändå. Skulle ha ryckt en man, men kunde ju knappt stå rakt så det får jag ta itu med imorgon istället.
 
That's all, tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide