Cure the thunder

Hej, hej, hemskt mycket hej
Inte bloggat på länge. Har inte haft lust. Hänt massa sen sist.
 
Igår i alla fall så hade jag Bollen och Valle. Den svarta fick longera och den var rätt vild. Den röda skulle rida ut, men den nya snön blev till styltor så fick vända och brassa lite ridhus.
 
Idag har Valle fått gå ut i skogen. Det var trevligt. Han var snäll och rar. Höll bara på käka lera redan nedanför hagarna när han kastade sig för en fågel, haha.
 
 
Bollen var på knasigt humör redan när jag borsta. Vi red sen stigen och han var tittig och hoppade till för en massa och skyggade en gång för typ en stubbe, haha. Bortvägen gick så långsamt, snigelfart deluxe. Tänkte att det var nå fel på han. Men så fort jag vände gick det av bara farten, full fräs. När jag brassa på lite började han bocka som bara den, haha ;) Vet inte om jag kände på mig det eller om jag just i samma stund kom på att han säkert kunde göra det för var i alla fall beredd och kunde bara skratta åt honom. Sen hade han svårt att skritta hemåt, han typ taktade. Så ja, idag var det en väääldigt piggelin gammal farbror :)
 
 
Himla skönt med bara en pärla hemma. Man kan som verkligen ge all tid åt honom. Eller ja, har ju ändå minst en häst till nu också, men det är som ändå inte samma. Skönt att ha det chill på så sätt :) Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide