Never take friendship personal

 Hej, hej, hemskt mycket hej
Hade utsläpp imorse, så var i stallet kring åtta. Släppte ut hela mitt lag och mockade + fyllde mat åt Valle och Chico. Gick sen och åt frulle, invänta Nike och efter det borstning av C.
Fick ha pallträning idag igen. Fast denna gång började jag med att stå på pallen och tjommade därifrån. Klar förbättring från igår. Men tillslut fick i alla fall Sara komma och hålla i han. Då kunde jag flytta på pallen och ställa den vid honom och kliva upp.
 
 
Ridningen gick bättre idag, kunde jobba lite mera också. Tänk vilken skillnad det kan vara på en själv från första gången man rider en häst till den andra. Igår kändes det som att jag bara skumpade runt i otakt fram och tillbaka, haha. Och idag var det inget sånt alls ;)
Red inte så länge, men jobbade lite lätt med basics i alla fall. När han får bättre ork och kondis kommer han nog bli supertrevlig. Väldigt skojsigt i alla fall, även om jag inte riktigt hade alla knappar osv, men ingen större skada skedd tror jag :) Fick en liten travsnutt filmad, asbra att få se själv, men hof vad man får skratta åt sig själv ibland .. Ångest.
 
Print från film. Haha, ju mer jag kollar på bilden desto mer stör jag mig på den ;)
 
Efter det har jag bara tagit det lugnt fram till lunch, då matade jag Vallsor och for på affären med Sara. Lunchade oss och tog det chill ett par timmar.
 
Blev så att jag red Uffe också. Uteritt med Sara och Fia runt stigen. Safea och tog galoppsträckan först, vilket med facit i hand var tråkigt ;) Puffen skötte sig som en peng, han är verkligen en trygg kille i skogen. Pigg, men sansad och rätt lydig. Tänkte ju att han skulle vara lite tossig eftersom han gått så lite i veckan, men inte det. Uffe 6 år, cool som en rapper, Fia 22 år, glömt att ta sina damptabletter ;) Dock är stigen åt helvete trist nu. Stenig och jävlig, börjar bli hål här och där osv. Hoppas dom fixar till den snart.
 
Inte så bra på att posera ;) Men väldigt söt Puff ändå.
 
Sen var det bara Kungens tur. Han fick skritta ut med Eliza och Nobbe, Jh och Chippen. Lyckades tajma perfekt när solen kom strålande och värmande. Jäklar vad skönt det var. Ville nästan inte vända hem ens. Tror gossen också njöt. Han var i alla fall pigg, men skötsam :)
 
Grejat på med allt möjligt som vanligt. Förstår inte hur man alltid hittar något att göra och att allt tar sån tid ;) Vi som tyckte vi hade haft tempo idag. Yeah right. Kom väl hem vid 19-tiden. Bara 11 timmar sisådär, hahaha. Äh, har man saker att göra så sprollar det för min del om det är 2 h eller 18 h.
 
      
 
Nu har Nikey åkit hem också, känns faktiskt lite tomt ;) Aja, en skön och full helg är slut. Hoppas jag inte missat något nu bara. Har ju grova problem med minnet .. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide