You might think I'm a mess

Hej, hej, hemskt mycket hej
I tisdags var jag och friserade Emmas fina ponny. Älskar när det kommer nytt, det är så rolig :) Sen var jag och fixade lite åt mina pärlor innan jag fotade Emmas hoppgrupp. Gudars vad man uppskattar vita hästar i ridhus, haha.
 
Emma och Chica.
 
Sen var det ju valborgsfirande på stallet med stor majbrasa osv. Så teamade ihop med Felicia och Hugo och gick tipsrundan på skoj och svarade sen på massa andra frågor. Vi var så flummiga att vi missade två frågor och insåg det efter halva vägen typ, haha, så fick gå två varv. Sjukaste var nästan med sista frågan, då var vi helt okoncentrerade och skrattade åt att Hugo läst falafel på falabella. Frågan var alltså vilken som är det minsta hästrasen. Och ja, vi råkade kryssa fel eftersom vi bara svamla, haha. Fan vad arga vi vart sen då det var vårt enda fel. Vi som till och med justerat ett av svaren som dom räknat fel på ;) Men vi vann ändå massa priser. Typ två mössor, ett par vantar, 4 presentkort på knatteridning och en Converseklocka. Wow, väldigt oväntat. Trodde vi skulle räknas bort eftersom vi var så svamliga osv ;)


Fanny och Billy.
 
Felicia och Boppan.
 
Idag har jag grejat åt mina favvisar. Sen ridit lektion. Fick Donder. Vi gjorde 10 meters volter igen. Var inget jättebra pass idag. Han var väldigt som oriden. Han har ju massa hyss för sig som han gör för att komma undan och han var ganska mycket på tjuren. Han gör ju inga större dumheter, men lägger huvudet på sned, sätter ut tungan, korsar bakbena när han inte ska. Allt för att komma undan litegrann. Fick som heller inte tid till att reda igenom allt och få han dit jag ville. Trist, men så är det ju ibland på lektion med klubbis. Tycker inte heller min ridning var den bästa, kunde nog ha gjort det bättre egentligen. Det var något som jag inte fick till i alla fall. Nåja, det kan ju inte gå bra varenda gång. Har ju haft sjukt bra flow på ridningen länge ändå :) Och det har var ju bara tredje gången jag red Donka. Han är i alla fall ingen slökorv som alla säger. Jag har isåfall mer problem att han nästan blir för pigg och speedig emellanåt. Sen var det rätt trist att vi blev 8 pers i gruppen, man får asdåligt med hjälp då.
 
              
Har inga bilder på Donka, så fick bli en på han och Mossi :)
 
Anyway, ihelg blir det nattvaktande. Lika med att jag är i stallet från imorrn när jag far dit tills på söndag kväll. Kommer inte ta med datorn. Man har ändå knappt tid över för den. Ska bli skojigt, det är ju gänget som ska nattvakta så det kan ju inte bli bättre :) Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide