I'm stickier than an oil spill

Har skjutit upp bloggningen hur länge som helst nu. Tänkt att jag skulle skriva, men annat har tagit upp den tiden. Har faktiskt börjat sticka, haha. Och jag vill ju alltid göra klart allt rätt snabbt, så har blivit mycket stickande. Nä, men mamma som är handarbetsproffs vart helt impad av min fart och hur snyggt det också blev, woho. Det var säkert hundra år sen sist jag stickade, men det är som att cykla nästan, visste exakt hur jag skulle göra när jag väl höll tråden och stickorna i handen.
 
 
Så på bara några dagar har jag gjort två mössor och en vante med massa restgarn som fanns hemma. Ska såklart göra en till vante, haha, men har inte idas börja på den än. Vart inte så nöjd över modellen på vanten, men tänkte att jag gör klart det paret i alla fall och testar sen ett annat mönster till ett nytt par. För vantar behövs ju alltid, tycker det oftast försvinner minst ett par efter en vinter ;) Eller inte för mig, peppar, men för andra, haha.
I veckan har det ju vart lov. Började måndagen med kvällsfodring med Amanda.
Sen på onsdagen var det clinic och jag hade lovat att göra hästarna lite fina. Knoppade ett par stycken och friserade Sessan. Vaskade också av Sess, som var helt brun. Slutade med att hon vart grön, haha. Men när hon torkade var hon rätt så vit i alla fall ;)
 
Visst var dom stiliga, Elvis, Sessan och Jesse. Och Sessan like you've never seen her before ;)
 
På skoj testade jag knoppa henne också. Eller gjorde först en fiskbensfläta i luggen på henne och det tyckte hon inte kittlades så mycket så provade manen. Hon har jättetjock man, så gjorde rätt stora och lösa bara för att hon inte skulle bli crazy. Och hon tyckte faktiskt det var rätt skönt konstigt nog. Hon blev så stilig! Ångrade lite att jag inte gjorde ordentligt från början, men nåväl, dom höll ju i alla fall :) Sen kollade jag litegrann också.
På fredag hade vi kvällsfodring igen. Klippte både Valle och Olle som fluffat på sig rätt bra redan ;) Och helgen svischade förbi rätt snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide