In this jungle you can't run

Den här veckan har verkligen gått snabbt. Eller hela den här månaden har ju sprungit iväg.
I torsdags red jag Jesse på lektion. Han var väldigt skev, så fick kämpa som ett as i princip halva lektionen innan det började räta till sig. I slutet var han i alla fall väldigt jämna och fin. Tyckte också att jag själv var rätt skev i början, så kan ju mycket väl ha varit mitt fel att det inte blev bättre snabbare. Nåja, man får väl vara nöjd med dom sista minuterna i alla fall :)
I fredags longerade jag Borris. Hon har inte varit en snäll häst med sin matte när hon sprungit på lina. Så jag lovade att göra ett försök ;) Hade sett värsta värsting scenariot framför mig, men det gick faktiskt riktigt bra. Är ju som värsta hästviskaren alltså! Hon sprang på så duktigt, om än lite arg från början, men inga människoattacker, hehe. Så nu ska jag bara lära Joanna hur hon ska göra ;)
Typ alla som provat longera Pontus säger ju att han attackerar en, men jag har gjort det ett antal gånger under olika tillfällen och han har alltid sprungit snällt och fint. Så dom känner väl rätt snabbt vilka dom kan driva med dom där ponnysarna. Och som sagt, jag är ju typ nya horsewhispern ;)
 

Har faktiskt spenderat rätt mycket tid i stallet den här veckan och det har varit riktigt skönt ändå. Hunnit pyssla med pärlorna väldans mycket. Igår har jag fotat hoppträning från 9-13. Extremt tråkigt med mörka ridhus. Men riktigt kul att stå på backen och samtidigt lyssna och lära sig en massa.
Och idag är det samma visa igen, massa fotning. Funderar på att åka lite tidigare till stallet också så kanske jag hinner mocka innan eller nå. Tänkte när man ändå är vaken kan man ju göra nytta istället för att bara vänta på att man ska få fara. Aja, ska käka frulle och klä på mig så ser jag ju. Tjing.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide