Your eyes are telling that you're riding with me

Ridlektion idag som vanligt då. Hade markarbete och visste redan vad vi skulle göra då jag snokat reda på det redan i måndags ;) Och även bönat om att få hoppa lite bana, vilket vi kommer få göra sen, hehe. Aja, var i alla fall Y:et vi skulle köra på. Standard på Ridklubben Dundret, Y:et, 5½ och studs, det tycker man ju vi borde vara proffs på vid det här laget ;) Fick Jesse, kändes asskoj, han är så ball att hoppa med, vilket man inte kan tro alltid. Han som lunkar på med sina nybörjare och klarar knappt upphöjda bommar då. Men har faktiskt hoppat 120cm med honom, och full rulle är vi också bra på, haha ;)
 
                
Rotat fram riktigt gamla bilder ;) Från en luciashow, en hopptävling med Sofia, en igångsättning efter bete.
 
Vi var väldigt grymma på första hindret, landade vartannat i höger och vänster, sen fortsatte vi att vara grymma på sax till räcke. Fick faktiskt hoppa den ca 1m, kors i taket. Men vi var bara fyra och alla fyra gillar hoppning, så det var ju najjan. Sen på sax till oxer var vi inte riktigt lika grymma. Skulle rida på fyra språng emellan, men första gången blev det nästan fem och vi rev. Fast sen kom grymheten tillbaka och vi kirrade den easy ;) Även den höjde hon åt oss. Avslutade med att rida bara räcke och sen fortsätta runt till oxern. Kul att få träna ögat på lite avstånd, har alltid varit kass på det tror jag. Och värsta jävla snygga bytet gjorde vi där också, haha, helt king. Tyckte jag följde rätt bra också. Kände att jag gjorde såndär fulgrej med armarna på första högre språnget, men sen skärpte jag till mig ordentligt. BästJesse, han är ju för frän :)
 
Assisterade Anneli och veterinären litegrann och bremsade Norpis i halsen, haha, kramp i handen deluxe. Han var på fyllan, men helt still kunde han ändå inte vara ;) Tror min nålrädsla börjat försvinna lite. Eller så länge den inte ska in i mig verkar det rätt lungt, hehe.
Skrittade sen ut barris med Fia, Sara och Baluns. Klart det skulle snöa just då, men det var mysigt i alla fall. Och himla mycket man hinner snacka om. Min mun går ju i ett, blir nästan irriterad på mig själv att jag måste prata hela tiden, haha ;) Småfixade med hjärtorna lite också.
Nu jäklar är det dagens serier som gäller, pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide