And if my words break through the wall

Har verkligen inte gjort mycket denna dag. Inte sovit bort hela eftermiddagen for once, heja! For till stallet vid tre för att hjälpa att lasta Saphir. Det hade kanske inte behövts för det var massa folk där som hade kunnat hugga i ;) I vanlig ordning tog det typ 2 minuter av tjorv, sen gick hon in. Säger alltid att i värsta fall kan man lyfta in henne för hon är så liten. Tappade dock henne en gång, hehe. Men grimskaftet hamnade runt handen och så började hon dra bakåt, så släppte. Ville inte tappa några fingrar ;) Som tur var hann inte Piris fatta att hon var lös. Hon testar bara en, så inom kort kanske hon skärper till sig så Kajsa kan lasta själv.
 
                                            

Är värsta pro på lastning. Hehe, okej, det var kanske att ta i. Men lyckats med många, turligt nog. Tror det kan bero på mitt tålamod, det tar inte slut allt för fort. Och sen är jag bra på att komma ihåg olika knep som kan funka på olika hästar. Fast ibland måste man läsa av om dom är rädda eller bara tjuriga. Alltid lär man sig något nytt ;) Minns en islandshäst dom försökt lasta i över 1 timme och inte lyckats, så kommer jag, säger hur dom ska testa göra och hästen går in direkt. Fortfarande stolt över det, haha. Skönt som attan dock att pärlorna är sjukt lättlastade, speciellt när man reser så ofta med dom. Minns när jag var på dressyrtävling med Julia och Katja förut, då kunde det lätt ta flera timmar innan hon gick in. En gång spöregnade det när vi skulle hem, tränset gick paj och först efter 3 timmar bestämde hon sig för att knata på. Hof, den hästen var verkligen speciell ;) Satan nu spåra min bloggning ..
 
Pussade på mina stjärnor innan jag for och handlade och drog hem. Typ kollat Idol med Carre, fett långsamt. Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide