Love's turning into boredom

Glömde skriva igår ju. Skulle ju berätta om vilken toppen ridlektion jag hade. Red i alla fall Uffe igen och det var som en ny häst (Ålle hade ridit igenom han ett par dagar). Nu var han sådär fin som jag vet att han kan vara. Lätt i munnen, jämnare i sidorna, lyhörd och känslig, det kändes enkelt. Kunde få han att bromsa upp med bara sätet, asnice! Från början till slut var han som en peng! Hade markarbete, så vi hoppade 5½ på medellinjen. Skulle fortsätta i den galopp vi landande i, men skulle försöka variera ifall det blev samma. Puffen han körde höger, vänster, höger, vänster osv. Försökte tänka att vi skulle köra vartannat, men vet inte om jag är så bra på det. Nu kändes det i alla fall som att hästen läste mina tankar ;) Och han hoppade lugnt och fint och jättebra. Ålle sa till och med att hon aldrig sett han hoppa sådär bra på lektion någonsin. Man bah yeah ;) Nej, men han var bäst och allt kändes plättlätt. Haha, och eftersom 5½ är så "enkel" (rider man an i trav så är det ju omöjligt att komma fel) så frågade jag också om vi inte kunde få hoppa lite högre om vi skötte oss. Så vi hoppade upp till i alla fall 90 cm, allihopen. Haha, wow vad högt va? Men med tanke på att vi annars brukar få skutta över typ 60 cm som standard så är det åtminstone lite högre ;) Märkte direkt vad man tappar sitsen på högre hinder när man inte tränar på det. Första språnget på högre höjd kände jag dirr hur jag gav eftergift, satt rätt rakt och satte fram armarna helt rakt. Har ju studerat mina hoppefilmer och sett att jag gjorde så i början innan jag tordes och visste hur mycket jag kunde följa. Men sjukt nöjd över att jag kände det direkt så kunde ändra och följa ordentligt andra gången och då blev det mycket bättre. Och hästen alltså, han var perfa! Så fin och lyhörd hela tiden, före, mellan, efter. Känslan var amazing :)

Idag har jag vaknat redan 11, shit pommes. Men min kusse och Loke tittade ju förbi och då kan man ju inte sova ;) Sen stallet och hjälpte Soffi att brodda hästen, fan vad lätt det går med ordentliga verktyg. Eller lätt är väl inte rätta ordet kanske, men mycket lättare i alla fall, haha. Klippt frisyren på Patsy och borstat henne. Passade också på att rengöra alla vattenkopparna och pussade massa på grabbarna.
 
 
Ligger nu under filten med duntofflorna och fryser. Såklart man inte ens ska palla minsta minusgrad. Fryser superlätt och så tar det sjukt länge innan jag blir varm igen. Så ligger man och spänner sig och skakar till och från, fett jobbigt för alla dom där små musklerna som blir helt slut sen, haha ;) Och morsan tänkte vädra, lol, hade hon börjat öppna balkongdörren hade jag fan ställt ut henne där och låst dörren.
 
Imorrn är det en dag full av fotning. Många vill ju att jag ska fota på klubbisen, så då när jag ändå står nere på banan brukar jag försöka fånga alla på bild. Och sen har jag lovat att fota bilder utomhus på en pålle. Brr, måste leta fingervantar. Hoppas på hyfsat nice väder. Ska rensa minneskorten nu, hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide