I'm collecting sunlight

Min torsdag började väl inte så jättebra. Vaknade och mådde illa som attan, gick upp och drack lite vatten och tog en Ipren. Väl tillbaka under täcket så började det forsa blod ur näsan, så fick kuta på toa. Kunde som tur var somna om litegrann efteråt.
 
På lektionen var vi bara tre stycken. Vi hade markarbete och jag fick Uffe. Stod studs på schemat, fyra stycken. I början gick det inte alls bra. Tänkte är det så här det ska vara liksom. Det kändes som att jag inte kunde göra rätt och hästen bara ånga på. Började med att rida fyra galoppbommar efter långsidan. Gick väl på ett sätt inte dåligt, för vi prickade ju dom som man skulle. Men usch vilken dålig känsla och ridning. Han streta på och tog bettet, gick som inte att få ordentlig kontakt och for runt som nå kamelryttare. Nä, hoj vad dåligt jag red.
 

Sorgligt att jag inte har några bilder på Puffen ..

Sen byggdes det upp ett kryss på sista galoppbommen. Och plötsligt var det som att polletten trillade ner. För då kunde jag rida med bra känsla och han lyssnade super på mitt säte och var lätt i handen. Kunde reglera galoppen hur enkelt som helst med sätet, få han runt skänkeln och bara leda och räta upp han med tygeln. Sen lät jag han vara och han fick tänka efter lite själv. Eftersom stoppade hon upp fler kryss och allt bara flöt på. En gång hoppade han lite stort in på första och vi hamnade lite ur balans, men jag bara var kvar, hittade tillbaka direkt och han kunde styra upp sig själv då. Bytte varv och allt flöt på lika bra där. Alltså varför kunde jag inte rida ordentligt från början ..
Så första delen var katastrof på riktigt, sen gick resten jättebra. Helt sjukt vilken skillnad det var, går inte ens att föreställa sig. Är i alla fall väldigt nöjd över oss båda på hoppdelen, den vart ändå förvånansvärt bra.
 

Sen skulle vi klippa Sillen, for och hämta maskinen och när vi börjar så tar den inget. Maskinägaren var och red, så vi fick vänta på henne och medans passade vi på att frisera hovskägg, skägg och svans. Slutade dock med att maskinen inte gick att fixa, så vi skulle ta det imorrn istället. Borstade av hästen och så longerade Amanda den en stund.
 
Funderar om jag ska ta Valle i samma veva imorrn. Passa på och klippa han också medans man redan är täckt i hästhår. Haha, det är det värsta, att håren kommer överallt och det klias som attans. Annars tycker jag det är kul att raka hästar. Phu, får se vad kungen säger då, han har så jävla dåligt tålamod ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide