It is very clear

Som sagt haft stallpass hela dagen med Amanda. Började ju inte så bra dock. Vaknade 03.30 på natten och kunde verkligen inte somna om. Låg och vred och vände och försökte verkligen somna, men det var helt omöjligt. Så sen 05.30 orkade jag inge mer och klev upp.
Sen var vi bara två på all morgonfodring, utsläpp och mockning. Shit, vad kämpigt det var. Sen kom i alla fall lite assistans och hjälpte med höpåsar och insläpp. Spöregnat hela natten och dagen så det var lerigt och dygnsurt överallt, och äger man inte ett par gummistövlar är det inte så nice. Hästarna var inte heller överlyckliga med vädret, så dom fick faktiskt komma in lite tidigare. Alla såg ut som dränkta katter och vissa frös, så vi fick täcka på dom med svettäcken. Gjort allt som hör till och även kollat när Amanda red. Hjälpte litegrann, inte för att jag kan så mycket, men är i alla fall bra på att gnälla när hon ger upp eller inte anstränger sig nog hårt, haha ;)
Tycker vi haft rätt bra fart ändå, ovanligt för att vara oss, hehe. Men satan vad tungt det var där i början.
 
Knasiga stallbrudar och en Balance för mer än ett år sen :)

Borde väl egentligen hoppa i säng rätt snart, men känns som att jag inte har lust än. Vore fint och kolla en film innan, men risken finns att jag somnar mitt i ;) Ska försöka frisera lite hästar i veckan och försöka att inte sova bort hela dagarna. Inväntar bara Luleåresan nu, känns som störigt att det är tre veckor tills dess. Har liksom inget annat att se fram emot tills dess, så himla drygt. Well, see you later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide