This is the difference

Tänkte bara testa lägga in en liggande bild för att se om kvallan blir annorlunda nu när man kan ha dom mycket större. Och på seriöstaste allvar tänkte jag sluta med mitt "hej, hej, hemskt mycket hej". Känns rätt hårt, ett tungt avsked alltså. Det har ju hängt med sen 2009. 4 år tillsammans har vi haft. Det var en fin tid. Haha, skoja, men som sagt, dags för lite förändring ;)



På allvar, kolla skillnaden på båda bilderna. Kvalitén alltså! Kom på vad jag skulle göra för att få det bättre. Alla mina bilder i princip är bautastora när jag tar dom från kameran och då när dom ska på bloggen så är det väl inte den optimala storleken. Då tjommar sig bloggen för att minska bilden innan den laddas upp och då blir den suddigare. Meeen, om jag öppnar bilden i något program (åh, gud, varför har jag inte Photoshop?) och minskar storleken och anpassar den efter bloggen innan jag laddar upp den så blir det mycket bättre. Det tog mig bara femtioelva år att komma fram till det ;) Nackdelen är ju dock att det känns ovärt att fota i så stort format då man i princip bara använder bilderna på internet. Men tänk den dagen man vill typ skriva ut eller göra en förstoring, det hade ju inte gått med liten pisstorlek. Sen blir det ju en massa extra jobb och redigering innan man kan använda dom hära. Haha, aja, shit the same. Får prova mig fram nu så min teori verkligen stämmer. Hoppas verkligen att ni ser någon skillnad. Annars är allt slit nästan förgäves ;) Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide