Stop standing there

Vet aldrig hur jag ska börja inläggen. Känns så tråkigt att börja likadant varje gång ;) Men kan inte hjälpas ..
 
Igår var jag och småfixade lite på Patsy. Klippte stubben, öronhåren och hovskäggen. Försökte också rycka manen litegrann, eller tunna den lite. Men tordes inte ta desto mer och hon ska ju ändå ha knoppar på tävling så borde väl funka ändå. Och ja, anledningen till att jag inte törs rycka mycket är för att vi gjorde det en gång och det slutade med att hon såg halvflintis ut när knopparna var gjorda, haha ;) Men blir alltid galen på hennes man när jag ska fläta, den vill aldrig som jag vill. Ryktade också henne, kvällsmocka och greja på.
Sen kom Jenny, så vi sällskapade och fyllde lite hö, borstade Olle osv. Och så har jag kollat lite hoppgrupp också.
 

Idag gjorde jag iordning Månne åt Lotta på fm, och medans hon red gick jag och mockade och fyllde hö åt honom. Spolade sen av både Draken och Månne så dom skulle få lite fräsch päls. Hoff, såndär tuggummipäls som blir när man låter svetten bara vara är bland det värsta som finns, haha ;)
Longerade Borris i ridhuset. Blev ganska ordentligt och det behövdes. Hon var så duktig så och frustade i både trav och galopp och sänkte sig och slutade ha huvudet som en kamel. Tror det var bästa gången hittills. Så nästa gång ska vi lägga på ännu mera tempo, då kommer det bli najjan ;) Hunnit mocka till PS och Olle, och gjort en massa annat. Känns som att jag hunnit med en massa småsaker idag, haha.
 
Imorgon är det lite samma, fast byter ordning. Har både Borris och Månne och ska sen packa. Fatta lite grejer att ha med till en häst, kommer gå turbo. Måste också tvätta och framförallt leta alla grejer som ska med. För när det inte varit tävling på länge brukar sakerna lyckas sprida ut sig rätt bra, haha. Älskar att packa inför tävling, det är så kul att organisera och göra ordning och reda :)
Well, bedtime soon. Nighty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide