Bottles on deck

Redan torsdag, thank god att veckorna går fort. Igår kunde jag inte somna, låg flera timmar och vred och vände. Tillslut la jag mig med huvudet i fotändan och då somnade jag direkt. Sover alltid bäst åt fel håll ;)
 
En sak hann jag fundera över .. Är det fler än jag som brukar känna sig jätteskyldig när hästar blir skadade eller halta? Alltså det händer mig ständigt. Har jag ridit en klubbis på måndag och den blir halt på onsdag så är jag helt säker på att det är mitt fel, rider och tar jag hand om en privathäst och den blir halt en vecka efteråt så är jag helt säker på att det är tack vare mig. Ja, till och med om jag har en häst en dag och den kommer in från hagen med sår så känns det som att det är mitt fel. Och skulle hästen bli skadad eller halt direkt eller dagen efter att jag skött om den eller ridit, då är det ångest på hög nivå kan jag lova. Sjukt störigt. För hur kan det ens nästan vara mitt fel om hästen klivit på sig själv med broddarna i hagen? Men det hjälps inte, det är alltid som första tanken. Wicked mind, hoff, känns ju lite onödigt att gå runt och ha ångest i onödan ;)
 
Saknar sommarn, speciellt när det är såhär jävla kallt ..
 
Haha, aja, annars händer inte alls mycket idag. Ska kolla mina serier och sen Djurskyddsinspektörerna på tv. Alltså tror inte jag fattat hur många djur som verkligen blir vanvårdade och far illa osv i Sverige. Bara sett ett avsnitt av det programmet, men tycker det var bra. Man får upp ögonen på vad som händer och så får man även se att alla inte är elaka djurplågare, det blir bara lite fel ibland. Om jag nångång skulle skaffa typ hund, hade jag lätt kunnat adoptera en som blivit omhändertagen. Well, that's that, tjing.

Kommentarer
Postat av: saga

Så rolig bild :')

Svar: Hehe, jaa ;)
Jessica Köhler

2014-01-26 @ 14:28:44
URL: http://sagapaulsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide